شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
دوازدهمین دوره مسابقات محصولات چاپی برگزار می‌شود

دبیر مسابقات تخصصی جشنواره صنعت چاپ از اعلام فراخوان دوازدهمین دوره مسابقات محصولات چاپی خبر داد و گفت: محصولات برتر و برگزیده در قالب کتاب در نمایشگاه کتاب فرانکفورت نمایش داده می‌شود.-

مسعود فرشی‌فرید به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: در نظر داریم  دوازدهمین مسابقات آثار و محصولات چاپی را تا پیش از آغاز نمایشگاه کتاب فرانکفورت (مهرماه) برگزار و برگزیدگان آن را معرفی کنیم.

دبیر مسابقات تخصصی جشنواره صنعت چاپ افزود: مسابقات آثار چاپی طبق برنامه مسیر خود را طی می‌کند و برنامه‌های اولیه نیز به درستی انجام شده است.

این مدرس دانشگاهی افزود: قرار است نشست‌های ابتدایی بین منتخبان دوره‌های قبل برگزار شود و منتخبان در هشت گروه با احمد علمشاهی، مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار  و درخواست‌ها و پیشنهادهای خود را بیان کنند.

فرشی‌فرید با اشاره به برگزاري 11 دوره از اين مسابقات در سال‌هاي گذشته اظهار كرد:‌ اين مسابقات هر سال با هدف شناسايي و معرفي محصولات و كالاهاي با كيفيت چاپي و افزايش رقابت بين واحدهاي چاپي برگزار مي‌شود.

این مسوول اجرایی ادامه داد: در این دوره تلاش خواهیم کرد چند تغییر در رویه معمول مسابقات ایجاد کنیم، برای نمونه در حال رایزنی با مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم تا برای نخستین‌بار احکام این مسابقه‌ها از سوی معاون فرهنگی وزارت ارشاد امضا شود تا کارها با هماهنگی بیشتر پیش رود.

وی بیان کرد: حدود 40 داور آثار 16 گروه مسابقاتی و یک گروه دانشجویی-پژوهشی را نظارت خواهند کرد. با رایزنی‌های انجام شده قرار است نشان گران‌قیمتی به نفرات برتر سه گروه چاپ افست، انتشارات و تولیدکنندگان اهدا شود.

مسابقات آثار و محصولات چاپی یکی از مهم‌ترین بخش‌های جشنواره ملی صنعت چاپ است که هر ساله به مناسبت 11 شهریور، روز ملی صنعت چاپ ایران برگزار می‌شود. در این مسابقه‌ها برترین محصولات چاپخانه‌ها توسط هیات انتخابات آثار گزینش شده و به رقابت می‌پردازند، اکنون دوازدهمین دوره مسابقات آثار و محصولات چاپی را پیش رو داریم، در این مسابقه‌ها با کیفیت‌ترین محصولات چاپی توسط بهترین واحدهای چاپی عرضه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها