دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
قرآن به تمام سوال‌های بشر پاسخ جدید می‌دهد

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: قرآن تنها مرجع و سندی است که به تمام سوال‌های بشر پاسخ جدید می‌دهد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این مراسم که با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قاریان و فعالان قرآنی کشور برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، اظهار کرد: این سند بی‌بدیل در اختیار ما است. اگر بتوانیم خادم این سند نورانی باشیم، توفیقی الهی کسب کرده‌ایم، چرا که قرآن پاسخگوی سوالات معاصر و آینده بشر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به شعار نمایشگاه امسال با عنوان «سبک زندگی قرآنی» گفت: در فرهنگ قرآن حیات حقیقی به معنای حرکت در مسیر رشد یافتن و ورود به نور است. مقصود از حیات‌بخشی قرآن، زندگی با نور هدایت الهی است که این نکته مبین معنای حقیقی سبک زندگی اسلامی است.

معاون قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این نمایشگاه را مهم‌ترین رخداد قرآنی بین‌المللی دانست و یاد آور شد: ایران به عنوان مهد قرآن تجلی قرآن‌باوری است و نمایشگاه قرآن به عنوان نهادی مستمر و تثبیت شده با رویکردهای آموزشی، پژوهشی و ترویجی تلاش دارد بازگوکننده فرهنگ قرآنی باشد.

وی برگزاری نمایشگاه را نشان از اهمیت دادن مسوولان به کارکردهای قرآنی در جامعه دانست و اظهار کرد: نمایشگاه قرآن مبدا و نقطه آغاز جریان سازی‌های بین‌المللی و نظریه‌پردازی های قرآنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های نمایشگاه بیست و یکم گفت: حضور 200 ناشر داخلی، 50 ناشر خارجی و 70 موسسه فعال الکترونیکی که 300 نرم‌افزار قرآنی را جدید ارایه کردند، گامی موثر در ترویج فرهنگ قرآنی است.

وی با اشاره به این‌که سه هزار و 150 اثر هنری در بخش خوشنویسی و هنرهای قرآنی در نمایشگاه ارایه شدند، گفت: نمایشگاه قرآن نمادی از هنرهای قرآنی است و با ارایه 30 هنر در عرصه قرآنی تلاش کرد مفاهیم قرآن را با زبان هنر انتقال دهد.

وی ادامه داد: در نمایشگاه امسال بیش از 80 هزار نفر مشاوره روانشناسی رایگان دریافت کردند و بیش از 20 هزار مشاوره در حوزه مذهبی و پژوهش‌های دینی با استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه تهران، قم و اصفهان ارایه شد.

معاون قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تکریم از 40 نفر از خادمان نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را از  ویژگی‌های مهم نمایشگاه بیست و یکم دانست و یادآور شد: این حرکت نظام‌مند برای محرومیت‌زدایی از این دو کتاب شریف صورت گرفته است.

در ادامه این مراسم، با حضور دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از منتخبان طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم، خانواده نمونه قرآنی، پایان‌نامه‌های برتر قرآنی، قهرمانان قرآنی، خادمان نهج‌البلاغه و خادمان صحیفه سجادی تجلیل به عمل آمد.

 در بخش انتخاب قهرمانان قرآنی که به انتخاب بازدیدکنندگان نمایشگاه انجام شد، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی استاد و مفسر قرآن رتبه اول، استاد شهریار پرهیزکار حافظ کل قرآن کریم رتبه دوم، کریم منصوری قاری ممتاز و حافظ کل قرآن کریم و علی امینی حافظ کل قرآن کریم به ترتیب رتبه سوم و چهارم را کسب کردند.

نمایشگاه قرآن از 15 تیرماه در مصلی تهران آغاز شد و شب گذشته طی مراسمی به کار خود پایان داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط