سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
دوره آموزشی چاپ به سمینار علمی چاپ تغییر کرد

مدیرعامل شركت تجارت راهكار نوین جهان (ترنج) با اشاره به درگذشت پروفسور جیمز ریسر، یکی از مهمانان خارجی دوره آموزشی چاپ روتوگراور گفت: پس از درگذشت ریسر و مذاکره‌های انجام شده با انجمن اروپایی گراور تصمیم داریم که دوره آموزشی چاپ را به سمینار علمی چاپ تغییر دهیم._

جلال ذکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: در حالی که قرار بود خردادماه یک دوره آموزشی چاپ روتوگراور با حضور دو تن از چهره‌های جهانی این رشته در تهران برگزار شود، به دلیل مشکلات مهمانان در تهیه ویزا این دوره آموزشی به آبان ماه موکول شد. متاسفانه در ایمیلی که از سوی پروفسور جیمز ریسر، رییس انجمن روتوگراور اروپا (ERA ) به ما رسید، مطلع شدیم پروفسور ریسر یکی از مهمانان خارجی این سمینار درگذشت. 

مدیرعامل شركت تجارت راهكار نوین جهان (ترنج) افزود: ریسر بر اثر ابتلا به بیماری بسیار ناشناخته و پس از یک ماه که در بستر بیماری بود، درگذشت.

وی ادامه داد: با توجه به در گذشت ریسر با انجام مکاتباتی خواستار تبدیل دوره آموزشی به سمینار شدیم چرا که در دوره‌ آموزشی ما نمی‌توانستیم متقاضیان زیادی را پوشش دهیم اما در سمینار محدودیت شرکت‌کننده نداریم و علاقه‌مندان بیشتری می‌توانند در این سمینار شرکت کنند. 

ذکایی در معرفی این انجمن اروپایی گفت: انجمن اروپایی گراور (European Rotogravure Association) در سال 1956 تاسیس شده است، اکنون یکی از سازمان‌های بین‌المللی و پیشرو در صنعت گراور به شمار می‌آید که در کشور آلمان مستقر شده است و از سراسر دنیا عضو می‌پذیرد اما متاسفانه از ایران هیچ عضوی در این انجمن حضور ندارد، یکی از اهداف ما در برگزاری این انجمن تلاش برای عضویت علاقه‌مندان چاپ گراور در این انجمن است. 

انجمن اروپایی گراور انجمنی برای تبادل اطلاعات و ترویج پیشرفت‌های فنی برای حمایت از پروژه‌های علمی و ترویج توسعه گراور در بازارهای نوظهور به‌شمار می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها