سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
مدیرعامل چندساحتی: نگرشی بر آنچه یک مدیرعامل باید بداند...

ايبنا - خواندن يك صفحه از‌‌ يك كتاب را مي‌توان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعه‌اي از اكسير دانايي، لحظه‌اي همدلي با اهل دل، استشمام رايحه‌اي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...

هزینه‌های دستمزد یا هزینه‌های کار: 

هزینه کار یا دستمزد در فرآیند استخراج قیمت تمام شده محصولات و خدمات نقش مهمی را ایفا می‌کند. کلیه هزینه‌هایی را که یک شرکت برای به خدمت گرفتن نیروی انسانی در راستای تولید خود متحمل می‌شود، مانند هزینه حقوق و دستمزد و هزینه انواع مزایایی که طبق قانون یا توافق و قرارداد به کارکنان پرداخت می‌شود، را هزینه کار یا دستمزد می‌نامند. اگر مراکز هزینه یک موسسه تولیدی را به سه بخش، مراکز تولیدی، مراکز خدماتی و مراکز اداری و فروش طبقه‌بندی کنیم. هزینه‌های پرسنلی این قسمت‌ها نیز به عنوان هزینه‌کار تولیدی، هزینه کار خدماتی و هزینه کار اداری و فروش نامیده می شوند. طبقه‌بندی دیگری نیز در مورد هزینه کار متداول است که این طبقه‌بندی براساس مستقیم یا غیرمستقیم بودن هزینه‌ها از نقطه‌نظر تولیدی است. براین اساس حقوق و دستمزد و مزایای کلیه کارکنانی که به طور مستقیم در تولید محصولات شرکت نقش دارند به عنوان هزینه کار مستقیم شناخته شده و هزینه‌های مربوط به سایر کارکنان به عنوان هزینه کار غیرمستقیم نامیده می‌شود. به عنوان مثال هزینه‌های پرسنل شاغل در واحدهای ستادی و فروش در سرفصل مشخصی به نام هزینه‌های فروش، اداری و عمومی درج می‌شود که این سرفصل در صورت سود و زیان شرکت‌ها بعد از استخراج سود ناخالص همراه با هزینه‌های مالی به عنوان هزینه‌های عملیاتی شرکت توجه می‌شوند.

صفحه 61/ مدیرعامل چندساحتی: نگرشی بر آنچه یک مدیرعامل باید بداند.../ مجید باقری/ انتشارات سازمان مدیریت صنعتی/ چاپ دوم/ سال 1392/ 252 صفحه/ 9000 تومان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها