شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
ارایه تاز‌ه‌ترین کتاب‌های تخصصی در کنگره پزشکی ورزشی

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی از برگزاری نهمین کنگره پزشکی ورزشی ایران طی روزهای هجدهم و نوزدهم مهرماه سال جاری در تهران خبر داد و گفت: در این کنگره تازه‌ترین یافته‌های علمی از طریق ارایه کتاب و مقالات تخصصی به جامعه پزشکی ورزشی کشور ارایه خواهند شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سایت فدراسیون پزشکی ورزشی، دکتر لطفعلی پورکاظمی اظهار کرد: با توجه به این‌‌که فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان یکی از شش کشور برگزیده پزشکی ورزشی دنیا از نظر علمی، آموزشی، تحقیقاتی و درمانی انتخاب شده است، رسالت ما در ارایه آثار پژوهشی و آخرین دستاوردهای علمی پزشکی ورزشی بیشتر شده است. 

وی افزود: با تلاش صادقانه و خدمات پزشکان و کارشناسان پزشکی ورزشی و همچنین فوق‌تخصصان و متخصصان حوزه پزشکی به تازگی شاهد رشد چشمگیر در تبیین و نهادینه شدن مبحث پزشکی ورزشی در تیم های مختلف ورزشی هستیم. به یقین، چنین روندی همچنان‌ که بیانگر بیداری واقعی جامعه ورزش در توجه به مبحث علمی‌سازی ورزش است، نشان‌دهنده به‌روز بودن جامعه پزشکی ورزشی است که خدمات علمی روز را در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، درمان، فیزیوتراپی، ماساژ ورزشی ،مشاوره روانشناسی، مشاوره تغذیه ورزشی و مبارزه با دوپینگ به ورزشکاران سراسر کشور ارایه می‌کنند. 

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین گفت: چاپ صدها کتاب و مقاله تحقیقاتی و پژوهشی فدراسیون پزشکی ورزشی در چند سال اخیر و ارایه آن‌ها به کنگره‌های بین المللی و داخلی، بیانگر برنامه‌ریزی فدراسیون برای مبحث علمی، آموزشی و تحقیقاتی است. 

پورکاظمی با اشاره به برگزاری نهمین کنگره بزرگ پزشکی ورزشی در مهرماه، افزود: این کنگره مانند کنگره‌های پیشین فرصت ارزشمندی است که محققان کشورمان به ارایه یافته‌های علمی خود برای ارتقای سطح دانش پزشکی ورزشی بپردازند تا در نهایت، گام دیگری هم در حوزه سلامت و هم در حوزه ورزش کشور برداشته شود. 

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در پایان گفت: برای پربار شدن این کنگره فدراسیون پزشکی ورزشی نهایت همکاری و استقبال را با اعضای حوزه سلامت کشور انجام می‌دهد و بهره‌گیری از تجارب و آموزه‌های علمی آن‌ها را فرصت ارزشمندی می‌داند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط