سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
نویسندگان در خلق آثار پرمحتوا در زمینه مقاومت بکوشند

پروانه علی‌ضامنی، نویسنده و کارگردان نمایش «جنگ و هزار سال تنهایی» گفت: دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توانست نسلی از کشور ما را مستقیم تحت تاثیر قرار دهد. نویسندگان باید با خلق آثار متنوع و پر محتوا، این لحظه‌های مهم را مورد توجه قرار دهند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از ستاد خبری چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت، پروانه علی‌ضامنی گفت: با توجه به فعالیت‌ها و علاقه‌ام برای تولید آثار خیابانی، به دنبال سورژه‌ها و موضوعاتی بودم که به خیابان نزدیک باشد که با قرار گرفتن در این فضا، ایده نگارش متن نمایشنامه «جنگ و هزار سال تنهایی» در ذهنم شکل گرفت.

وی با بیان این‌که نمایش «جنگ و هزار سال تنهایی» با حضور مسعود محرابی و فیروز حیدرزاده به اجرا در می‌آید، تاکید کرد: قصه این نمایش داستان فردی است که هر سال در سالگرد شهادت دوستش، نمایشگاه عکسی در خیابان برگزار می‌کند که شامل عکس‌هایی از دوران کودکی، نوجوانی تا شهادت اوست. در زمان برپایی یکی از این نمایشگاه‌ها، خاطراتی برای فرد زنده می‌شود و نمایش به این ترتیب ادامه می‌یابد.

نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی با اشاره به اهمیت توجه داشتن به موضوع مقاومت بیان کرد: از آن‌جا که دوره مقاومت (انقلاب اسلامی و دفاع مقدس) یکی از ارزشمندترین برهه‌های زمانی ما محسوب می‌شود و مهم‌ترین رویدادی است که توانسته یک نسل از کشور ما را تحت تاثیر قرار دهد، این موضوع باید با جدیت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

علی‌ضامنی افزود: همچنین برخی مناطق کشور ما تحت تاثیر مستقیم جنگ قرار گرفته‌اند، هنرمندان و نویسندگان باید با خلق آثار متنوع و پرمحتوا این رویداد مهم را مورد توجه داشته باشند.

چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس) در بخش‌های خیابانی، تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی از یازده تا چهاردهم شهریورماه در شهرستان تبریز و بخش‌های مهمان و مسابقه صحنه‌ای هفته اول مهرماه سال جاری (1392) و هم‌زمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس، به کوشش انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت، برگزار خواهد شد. آثار برتر حوزه نمایشنامه‌نویسی این جشنواره در قالب کتاب منتشر می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها