دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷
مشکلات کتابخانه‌ها با واگذاری به شهرداری برطرف می‌شوند

محمدعلی قندهاری‌نیا، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری درباره واسپاری کتابخانه‌های وزارت ارشاد به شهرداری گفت: بر اساس طرحی که به مجلس ارایه شده، تمام مشکلات حل خواهند شد.-

قندهاری‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره سهم نیم‌درصدی کتابخانه‌ها که باید از سوی شهرداری پرداخته شود گفت: این موضوع هم از موارد اختلافی میان کتابخانه‌های عمومی و شهرداری است.
 
وی با اشاره به این‌که اطلاعات دقیقی در این‌باره ندارد، اظهار کرد: دوستان ما در کتابخانه‌ها تمایل به دریافت مبلغ ریالی نیم‌درصد دارند اما بحثی که در شهرداری وجود دارد، مبنی بر ارایه خدماتی در حوزه کتاب، کتابخوانی و تولید کتاب است که اعتقاد دارم باید از محل همان بودجه نیم درصدی چنین اقداماتی صورت بگیرد. 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری بیان کرد: عبدالله رمضانی، مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران اطلاعات دقیق‌تری در این‌باره دارد و توصیه می‌کنم در این زمینه با او گفت‌وگو کنید.

وی گفت: شخصا معتقدم بر اساس همان مطلبی که منصور واعظی، دبيركل نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور چند روز قبل عنوان کرد؛ طرحی در مجلس وجود دارد مبنی بر این‌که مدیریت کتابخانه‌ها کلا به شهرداری واگذار شود، فکر می‌کنم با وقوع این اتفاق، مشکل سهم نیم درصدی و مسایل این حوزه برای همیشه حل شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری در پاسخ به این سوال که «فکر می‌کند با تحت پوشش گرفتن کتابخانه‌ها از سوی شهرداری تمام مشکلات حل خواهد شد؟ آن‌ هم در حالی که بسیاری از کتابداران شهرداری از کمبود بودجه و خدمات‌رسانی ناراضی‌اند؟» گفت: نظر من همین است، مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران بهتر می‌تواند به این مبحث بپردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط