دکتر خسرو باقری، مدرس فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران، در گفتوگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از انتشار کتاب خود با عنوان گفتوگوی معلم و فیلسوف خبر داد و گفت: این کتاب در واقع، گفتوگویی فرضی است که میخواهد ابعاد فلسفی پدیده تعلیم و تربیت مانند تدریس و ارزشیابی را برای معلم بیان کند.
دکتر باقری با بیان اینکه تعلیم و تربیت اساسا ابعاد فلسفی مختلفی دارد، اظهار کرد: به این مفهوم که اپیستمولوژی(تحقيق در ماهيت شناخت یا شناختشناسی) فلسفی در تدریس معلم و استاد همواره اثرگذار است. که این موضوع در کتاب گفتوگوی معلم و فیلسوف نیز بیان شده است.
وی ادامه داد: در سیر مطالب و گفتوگوی فرضی معلم این کتاب، لایههای متعدد فلسفی در حوزه تعلیم و تربیت تشریح و جنبههای آموزش و یادگیری که بهطور اجتنابناپذیری با فلسفه ارتباط دارند، بیان شدهاند.
کتاب گفتوگوی معلم و فیلسوف با شمارگان دو هزار نسخه، در 114 صفحه و به قیمت 40 هزار ریال بهتازگی از سوی انتشارات علمی و فرهنگی روانه بازار نشر شده است.
سهشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
نظر شما