شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
خانه شخصی خیر بوشهری کتابخانه عمومی می‌شود

علیرضا حسینی، رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوشهر گفت: حاج محمدی باغ ملایی یکی از خیران استان بوشهر است که در اقدامی نیکوکارانه ساختمان شخصی 200 متری خود را برای بدل شدن به کتابخانه عمومی وقف کرده‌است._

حسینی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام این مطلب اظهار کرد: کتابخانه عمومی شهدای باغ زهرای شهرستان بوشهر با پوشش 9 رده موضوعی و با حضور آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در بوشهر و امام جمعه این شهرستان،  هفته آینده گشایش خواهد یافت.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوشهر با بیان این‌که این کتابخانه با هزار و 500 جلد کتاب هفته آینده گشایش می‌یابد گفت: این کتابخانه دارای بخش‌های کودک و نوجوان، مرجع، مخزن، قفسه نشریات و روزنامه‌هاست و تا هفته آینده 600 جلد کتاب به آثار این کتابخانه افزوده می‌شود.

وی درباره نحوه فعالیت انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان بوشهر با توجه به مشارکت وسیع آن‌ها در حوزه وقف عنوان کرد: انجمن خیران کتابخانه‌ساز این استان 9 عضو دارد که از سه سال پیش شروع به فعالیت کرده است.

حسینی با بیان این‌که شهرستان بوشهر 270 هزار نفر جمعیت دارد اظهار کرد: این شهرستان با گشایش کتابخانه وقفی شهدای باغ زهرا صاحب هفت کتابخانه نهادی و سه کتابخانه مشارکتی خواهد شد.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوشهر با بیان این‌که ساخت کتابخانه مرکزی این شهرستان از مصوبات استانی سفر رییس جمهوری پیشین است گفت: اعتبار ساخت این کتابخانه یک میلیارد تومان است که از دو سال پیش در نظر گرفته شد.

وی درباره مشخصات این کتابخانه اظهار کرد: کتابخانه مرکزی شهرستان بوشهر با دو هزار مترمربع در کنار بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر قرار دارد که فقط حدود و ثغور زمین آن مشخص شده، اما هنوز اعتباری برای ساخت آن پرداخت نشده ‌است.

حسینی افزود: قرار است اعتبار ساخت این‌ کتابخانه امسال در کمیته برنامه‌ریزی استانداری از سوی مسکن و شهرسازی استان در نظر گرفته شود.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوشهر با اشاره به پیشرفت فیزیکی کتابخانه دواز شهرستان بوشهر عنوان کرد: این کتابخانه که حاصل مصوبات سفر‌های استانی است که دو سال پیش مصوب شده و تاکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته،برای تکمیل، نیازمند 250 میلیون تومان اعتبار است.

وی درباره برنامه‌های هفته کتاب شهرستان بوشهر اظهار کرد: نشست کتابداران استان با مسوولان استان، تجلیل از کتابداران و کتابخانه‌های نمونه از برنامه‌های هفته کتاب این استان است که قرار بود 24 تا 30 آبانماه برگزار شود که تاریخ آن به 25 تا دوم آذرماه تغییر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط