چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
محفل انس با قرآن در مسجد مقدس جمکران برپا می‌شود

مسوول مرکز رسانه مسجد مقدس جمکران از میزبانی سوگواران حسینی در ماه محرم به همت این مسجد خبر داد و گفت: این مسجد همزمان با شام غریبان امام حسین(ع) میزبان مجلس انس با قرآن می‌شود./

حسین طالبعلی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: محفل انس با قرآن در مسجد مقدس جمکران همزمان با شامگاه پنجشنبه(دهم محرم الحرام) پس از خواندن دعای کمیل با حضور قاریان برجسته کشور برپا می‌شود و در ادامه آن، خادمان مسجد جمکران با پوشیدن لباس‌های متحد، عزاداری ویژه‌ای را برای شهدای واقعه عاشورا برگزار خواهند کرد.

وی ادامه داد: در مسجد مقدس جمکران از نخستین روز ماه محرم به مدت یازده روز پس از اقامه نماز صبح، زیارت عاشورا و مراسم عزاداری حسینی برگزار می‌شود و همچنین پس از اقامه نماز ظهر و عصر سیداحمد میردامادی درباره واقعه عاشورا سخنرانی می‌کند.

مسوول مرکز رسانه مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که همچنین در این مسجد پس از برپایی نماز جماعت مغرب و عشا زیارت وارث خوانده می‌شود، گفت: نمایش آیینی «سایه‌نشین آفتاب» از نخستین روز ماه محرم به مدت 10 شب با همکاری مرکز فرهنگی ـ هنری گل نرگس مسجد جمکران اجرا می‌شود. این نمایش، برنامه‌ای ابتکاری و تلفیقی از هنرهای تئاتر و تعزیه بامحتوای شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) و حضرت علی‌اصغر(ع) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط