سه جلد از مجموعه 6 جلدی «230 سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسیزبان» تالیف محسن میرزایی با حضور جمعی از فعالان صنعت تبلیغات در خانه هنرمندان ایران رونمایی میشود.-
مدیرمسوول انتشارات سیته گفت: این مجموعه که با نگاهی به نخستین آگهیها به زبان فارسی در قلمرو ایران فرهنگی آغاز میشود و با بررسی آگهیهای تجاری در دهه 50 پایان مییابد، نهتنها دربرگیرنده تاریخچه شکلگیری نخستین آگهیهای مطبوعاتی در دورههای ناصری، مظفری، مشروطه و پهلوی اول و دوم است، بلکه با نگاهی موشکافانه به بررسی وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هر یک از این دورهها پرداخته است.
شاهین ترکمن با بیان اینکه کتاب حاضر میتواند به عنوان مرجعی موثق و کامل برای پژوهش روی جامعه ایرانی در دورههای مختلف و زمینههای گوناگون استفاده شود، گفت: نگارنده در این کتاب با ارایه بخشی از تاریخ سیاسی و اجتماعی کشور، این امکان را به خواننده میدهد تا سیر تحولات تاریخی و اوضاع سیاسی و اجتماعی را با روند تغییرات در عرصه تبلیغات تطبیق دهد و با ملاحظه آگهیهای درجشده در کتاب، درک عمیقتری نسبت به ایران آن روزگار پیدا کند. بنابراین مطالب این کتاب با بررسی روند بلوغ و شکوفایی صنعت تبلیغات در دو قرن گذشته نهتنها برای دستاندرکاران این صنعت و افرادی که بهنوعی در حوزه تبلیغات و بازاریابی فعال هستند، مفید و آموزنده است بلکه در بین دانشگاهیان و پژوهشگران نیز از درجه اعتبار بالایی برخوردار خواهد بود.
این ناشر در ادامه با اشاره به مطالب و تصاویر مندرج در کتاب افزود: نمونههایی از نامههای دولتی و رسمی که در این مجموعه گردآوری شدهاند، امکان بررسی سیر تغییر و تحول زبان فارسی را تا حدود 40 سال پیش به سادگی در اختیار علاقهمندان میگذارند. همچنین آگهیهای ارایه شده در کتاب نمایشگر تغییرات گرافیکی، کادربندیها و کمپینهای تبلیغاتی در این سالهاست.
وی با برشمردن ویژگیهای بارز این اثر بیان کرد: روند شکلگیری و معرفی نخستین آژانسهای تبلیغاتی به همراه شرح خواندنی بیوگرافی تعدادی از پیشکسوتان و بنیانگذاران صنعت تبلیغات، از دیگری مواردی است که به جذابیت و منحصربهفرد بودن این مجموعه افزوده است.
ترکمن درباره روز رونمایی این مجموعه اعلام کرد: مراسم رونمایی از سه جلد نخست «230 سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسیزبان» ساعت 17 تا 19 و 30 دقیقه، جمعه (22 آذرماه) در خانه هنرمندان ایران برگزار میشود.
نظر شما