شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۸
كتاب «تلويزيون: تکنولوژي و شکل فرهنگي» منتشر شد

اداره کل پژوهش و آموزش سيما كتاب «تلويزيون: تکنولوژي و شکل فرهنگي» را منتشر كرد. اين كتاب توسط «ريموند ويليامز» به نگارش درآمده و «منوچهر بيگدلي خمسه» آن را ترجمه كرده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، کتاب «تلويزيون: تکنولوژي و شکل فرهنگي» را «ريموند ويليامز» به نگارش درآورده و «منوچهر بيگدلي خمسه»  آن را ترجمه كرده است.

اداره کل پژوهش و آموزش سيما اين كتاب 206 صفحه اي را با قيمت 1800 تومان منتشر کرده است.

مولف کتاب «تلويزيون: تکنولوژي و شکل فرهنگي» در اين اثر در شش فصل، (تکنولوژي و اجتماع، نهادهاي تکنولوژي، شکل هاي تلويزيوني، برنامه ريزي: توزيع و تموج، تاثيرات تکنولوژي و کاربردهاي آن و تکنولوژي جايگزين و کاربردهاي جايگزين) به بررسي آثار حضور تلويزيون در عرصه فرهنگي پرداخته است.  

در واقع نگارش اين كتاب، کوششي است براي کشف و توضيح برخي روابط ميان «تلويزيون به مثابه تکنولوژي» و «تلويزيون به مثابه يک شکل فرهنگي».

در پشت جلد اين کتاب مي خوانيم: تحقيق کلاسيک «ريموند ويليامز» که نخستين بار در 1974منتشر شد، از زمان خود جلوتر بود و ايده هايي فراتر از زمان خويش را درباره رسانه اي عرضه کرد که حضور آن را در زندگي خود بديهي مي انگاريم.

اين تحقيق اکنون از سوي پسر او، «ادرين ويليامز» با افزايش نکاتي تازه دوباره منتشر مي‌شود.

پروفسور ويليامز ضمن بيان تاريخچه تلويزيون، به بررسي تفصيلي و انتقادي نهادها و تحليل و اجراي برنامه در فناوري تلويزيون مي‌پردازد.

در بخش پاياني اين كتاب، به پيشرفت هاي اين فناوري نگريسته مي شود و «ادرين ويليامز» به تحولات تکنولوژيکي در سال هاي پس از چاپ اول کتاب نگاهي جامع دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط