چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
کتاب «عارف» یک‌ماه پس از انتشار به چاپ دوم رسید

کتاب «عارف» دربردارنده گفت‌وگوی محمدرضا عارف، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یک ماه پس از عرضه در بازار نشر از سوی انتشارات سیمای شرق به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مدیر انتشارات سیمای شرق گفت: این کتاب در نیمه دوم اسفندماه سال گذشته در کتابفروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی شهر تهران عرضه شد که با توجه به استقبال علاقه‌مندان، دومین چاپ آن را منتشر کردیم.

بهروز تقی‌پور افزود: این کتاب حاصل گفت‌وگوی امیرعباس تقی‌پور و امیر لعلی با محمدرضا عارف، کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم است که در شامگاه 20 خردادماه 1392 در حالی که سه روز به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی مانده بود، از کاندیداتوری انصراف داد.

وی با اشاره به مطالبی که در این کتاب ارایه شده است، عنوان کرد: عارف در این کتاب بدون توجه به تنش‌ها و مشکلات سیاسی به تبيين ديدگاه‌ها و سياست‌هاي گذشته، حال و آينده خود پرداخته است.

به گفته تقی‌پور، به دلیل استقبال مخاطبان، این کتاب نیز به قیمت چاپ نخست به فروش می‌رسد.

عارف در اين گفت‌وگو با اشاره به اتفاقاتي که بعد از انتخابات چهار سال پيش رخ داده بود، توضيح داد که با چه رويکرد و منشي تلاش کرده «اميد به آينده» را از جمع‌هاي کوچک 8 تا 10 نفره در «بنياد اميد» به ميان جمع‌هاي بزرگتر بياورد و به زعم خودش شکاف بين نسل اول و سوم انقلاب را کمتر کند. او گفت که در اين مسير به هيچ عنوان و از هيچ نهاد مسوول و غيرمسوولي برای برنامه‌ها و کارهايش از جمله سيدمحمد خاتمي و علي‌اکبر هاشمي‌رفسنجاني تذکري نگرفته است.

وی در بخشی از سخنان خود گفته است: «فکر مي‌کنم اگر روند کانديداتوري را بگويم بد نباشد. اتفاقات سال 88 تقريباً همه را نگران کرده بود و خود من بيش از آن‌چه بيان مي‌کردم، نگران بودم. نگراني من بيشتر نسبت به آينده جوانان بود چرا که تقريباً نااميدي و يأس بر بخشي از جوانان حاکم شده بود. خب، من معلم هم هستم و مي‌ديدم بعد از اين اتفاقات بچه‌هايي که هميشه شاداب بودند، برخوردهاي تندي مي‌کردند و پرخاشگر شده بودند. در بهترين شرايط آن‌ها به افرادي بي‌انگيزه بدل شده بودند که هدفشان صرفاً اين بود که درسشان را تمام کنند و به خارج از کشور بروند. به‌ويژه در دانشگاه صنعتي شريف اين فضا حاکم بود. احساس کردم بايد يک اتفاقي بيفتد و من کاري بکنم. حقيقتاً اين‌که چه جايگاهي را براي خودم ترسيم کنم تا بتوانم تأثيرگذار باشم، برايم بحث چالش‌برانگيزي بود. در بنياد اميد با همفکري دوستان به اين نتيجه رسيديم که بياييم و در انتخابات مجلس نهم مشارکت داشته باشيم. برآوردمان اين بود که مي‌توانيم حداقل 70 نماينده از شهرستان‌هاي مختلف به مجلس بفرستيم.»

چاپ دوم کتاب «عارف» به اهتمام امیرعباس تقی‌پور و امیر لعلی در 40 صفحه، شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای چهار هزار تومان از سوی انتشارات سیمای شرق منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها