وی در اینباره افزود: البته دیده شدن اثر به میزان حمایت ناشر از کتاب پس از برگزیده شدن هم بستگی دارد. به یقین با چاپ مجدد، کتاب برگزیده امکان بیشتری برای شناخته شدن خواهد یافت. همچنین برگزارکنندگان میتوانند با حمایت مالی، زمینه چاپ بعدی اثر را فراهم کنند.
صادقنیا در پاسخ به این سوال که دوام این اقبال به آثار را وابسته به چه عواملی میدانید؟ توضیح داد: مهمترین نکته، محتوای کتاب است. برخی آثار حوزه دفاع مقدس به گونهای نوشته شدهاند که تنها در سالهای کوتاهی پس از انتشار مورد توجه مخاطبان قرار میگیرند و محتوای آنها برای انتشار مجدد نیاز به بازنویسی هرچند مختصر دارد زیرا فرهنگ مردم دچار تحول شده و دیگر متن این آثار را بر نمیتابند.
وی از بیرقیببودن و رسانهای شدن کتاب پس از برگزیده شدن اثر به عنوان دو عامل دیگر در دوام محبوبیت آن نام برد و افزود: ناشر با رسانهایکردن موفقیت اثر میتواند کتاب مولف برتر را به مخاطبان معرفی کند. در مورد کتابی مثل «دا» چنین اتفاقی رخ داد. علاوه بر این، «دا» تا زمانی پر فروش بود که آثاری چون آن منتشر نشده بود.
نظر شما