دوشنبه ۳ تیر ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۱
اولین کتاب پل استر به ایران رسید

«اختراع انزوا» اولین اثر پل استر، نویسنده امریکایی، در ایران منتشر شد. این کتاب توسط بابک تبرایی به فارسی ترجمه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ترجمه بابک تبرایی از کتاب «اختراع انزوا» اثر پل استر، در ایران منتشر شد. این اولین کتابی است که این نویسنده امریکایی به رشته تحریر در آورده است.

پل استر این اثر را طی دو دوره به اتمام رسانده است؛ پاره اول را در سال ۱۹۷۹ میلادی و پس از مرگ پدرش تحریر کرده است و این قست تاملات او درباره مرگ پدرش را شامل شده است. اما این نویسنده پاره دوم این اثر را پس از دو سال یعنی در سال ۱۹۸۱ بعد از جدا شدن از همسرش و زندگی در تنهایی نوشته است. در نهایت این کتاب در سال ۱۹۸۲ تحت عنوان اصلی «The Invention of Solitude» در ایالات متحده منتشر شده است.

مترجم این اثر می گوید: استر در «ابداع انزوا» به مفاهیمی چون تنهایی ، انزوا ، شانس و تفاوت این مفاهیم می‌پردازد . این کتاب در حقیقت در خصوص پروسه نوشتن است. نه مقاله است ،‌نه رمان و نه پرداختن به زندگی. بلکه پرداختن به مفاهیم متعارف ، توام با تاملات نویسنده است.

همچنین در پشت جلد این کتاب جملاتی با این مضمون نقش بسته است: «در اختراع انزوا می‌توان ردپای بسیاری از حوادث و شخصیت‌های رمان‌های استر را پی گرفت. نویسنده در اثر مرگ ناگهانی پدرش، خاطراتش از او را با نگاهی عصبی و گره خورده با مشکلات در دنیای ذهنی و عینی‌اش روایت می‌کند و نتیجه آن کتابی می‌شود که نه رمان است و نه مقاله. چیزی است بینابین با شبکه‌ای از مفاهیمی چون تنهایی، هویت، فرآیند نوشتن و برجسته‌تر از همه اینها: انزوا» 

استر، نویسنده ۶۱ امریکایی و خالق آثاری چون «مون پالاس» و «سه گانه نیویورک»،  تا به امروز ۱۱ رمان و مجموعه داستان، یک مجموعه شعر، ۵ نمایشنامه و فیلمنامه و سه مجموعه مقاله و یا زندگی‌نامه خود نوشت (autobiography)، به انتشار رسانده است.

«اختراع انزوا» با ترجمه تبرایی، توسط نشر افق و با قیمت ۴۵۰۰ تومان روانه بازار کتاب ایران شده است. این انتشارات، چاپ مجموعه آثار استر را پی می‌گیرد و تاکنون کتاب‌هایی چون «سه گانه نیویورک»، «هیولا»، «دیوانگی در بروکلین» و «مون پالاس» از این نویسنده را چاپ و توزیع کرده است. همچنین انتشار کتاب «دفترچه سرخ» از استر در دستور کار روزهای آتی نشر افق قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط