سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
برای عمومی شدن گفتمان همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت گام برمی‌داریم/113 هزار عنوان کتاب در طول سال گذشته مجوز گرفته است

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین نشست خبری خود در سال ۱۳۹۴ گفت: وزارت ارشاد برای عمومی شدن گفتمان همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت گام بر خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: نقش رسانه‌ها برای عمومی شدن گفتمان همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت نقش بی‌بدیل دارند.

وی با اشاره به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال جدید و تبیین همه‌جانبه ایشان از مفهوم شعار سال ۱۳۹۴ گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سعی خواهد کرد ارتباطش را برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی با رسانه‌ها و افکار عمومی مستمر کند من امیدوارم که در سال ۹۴ رابطه وزارت ارشاد با رسانه‌ها بیشتر و مستمرتر شود.

وی در ادامه نشست براساس توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی گزارش کوتاهی از عملکرد وزارت ارشاد ارائه کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی در حوزه فرهنگ و هنر دستگاه پیشرو بوده است و این نهاد برای بهتر اجرا شدن این مأموریت کارگروه‌های مختلفی را تشکیل داد و برای تبدیل اقتصاد مقاومتی به یک گفتمان عمومی تلاش کرده است.

نوش‌آبادی افزود: در این مسیر روحیه فرهنگ مقاومتی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و بخش‌های فرهنگی و هنری تقویت‌شده است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد توضیح داد: ۷۴ باب کتابخانه عمومی در طول سال گذشته به بهره‌برداری رسید که با افزوده شدن این کتابخانه‌ها مجموع کتابخانه‌های عمومی کشور به ۲۱۶۹ کتابخانه رسیده است.

وی افزود: در طول سال گذشته ۴۰ میلیون جلد کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تأمین منابع کتابخانه‌های عمومی کشور تأمین شده است.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از روند ارائه مجوز و تولید کتاب در کشور گفت: 113 هزار عنوان کتاب در طول سال گذشته مجوز گرفته است و شمارگان کتاب‌ها به ۲۶۳ میلیون رسیده است.

نوش‌آبادی بابیان اطلاعاتی درباره نمایشگاه کتاب امسال افزود: 2700 ناشر داخلی امسال برای شرکت در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نام‌نویسی کرده‌اند.

وی افزود امسال نیز چتر حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران گشوده شده است و وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد  ۱۲۰ میلیارد ریال خرید کتاب برای کتابخانه‌های دانشگاهی خواهند داشت که ۵۰ درصد هزینه خرید را ناشران و وزارت ارشاد تأمین خواهند کرد.

وی افزود: بخش مهمی از فعالیت‌های نمایشگاه کتاب امسال به ناشران واگذار شده است و به‌مرور همه امور برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به ناشران و فعالان این عرصه واگذار خواهد شد.

وی توضیح داد: در طول سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال کتاب برای تجهیز ۳ هزار کتابخانه مساجد توسط وزارت ارشاد خریداری شده است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل کارگروه نظارت بر چاپ و توزیع غیرقانونی کتاب خبر داد که این کارگروه با هرگونه اقدام غیرقانونی در بازار کتاب برخورد جدی خواهد شد. 

این خبر کامل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها