یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
«خنیا و خنیاگری در طبرستان و مازندران» منتشر می‌شود

«خنیا و خنیاگری در طبرستان و مازندران» کار مشترک جهانگیر نصری اشرفی و احمد محسن پور منتشر می‌شود. این محقق همچنین سرپرستی تالیف «دانشنامه مازندران» را نیز بر عهده دارد.

جهانگیر نصری اشرفی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: کتابی که این روزها به همراه محقق ارجمند احمد محسن پور مشغول به تالیف هستیم «خنیا و خنیاگری در طبرستان و مازندران» نام دارد. این کتاب در دو جلد قطع وزیری به همراه 12 DVD منتشر می‌شود.

وی افزود: همچنین مدتی است که پژوهشگاه مازندران شناسی را در ساری با کمک چند پژوهشگر به نام راه‌اندازی کرده‌ایم. هم‌اکنون در این پژوهشگاه سرپرستی تالیف و تدوین «دانشنامه مازندران» را بر عهده دارم.

نصری اشرفی ادامه داد: مجموعه پنج جلدی «وازیگاه: فرهنگ آئین، بازی، نمایش و سرگرمی‌های مردم ایران» در سی‌ودومین دوره جایزه کتاب سال ایران یکی از چند نامزدهای نهایی بود. این مجموعه شامل 20 هزار مدخل در معرفی نمایش‌ها و آیین‌های محلی ایرانی است. این کتاب از سوی نشر آرون در سال 1392 منتشر شد.

مجموعه پنج جلدی «فرهنگ واژگان تبری: با همانندهای مازندرانی، استاربادی، گیلی، قصرانی»، «گوسان پارسی: بررسی نقل و نقالی در نواحی ایران»، مجموعه سه جلدی «نمایش و موسیقی در ایران»، «خنیا: بررسی موضوعات آئینی، نمایشی و موسیقایی ایران»، مجموعه پنج جلدی «وازیگاه: فرهنگ آئین، بازی، نمایش و سرگرمی های مردم ایران»، «ققنوس: پیش خوانی‌ها، نوحه‌ها، گوشه‌ها و مرثیه‌ها در تعزیه نواحی ایران»، «خنیاگران نوروزی»، «ترانه‌های شواش: متن، ترجمه و آوانوشت اشعار گروه موسیقی شواش»، «امیرپازواری از دیدگاه پژوهشگران و منتقدان» با همکاری تیساپه اسدی، «کوچ،بررسی موسیقی اقوام و عشایر ایران» و  نام شماری از کتاب‌های منتشر شده نصری اشرفی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها