در نشست كانون نمايشنامه نويسان خانه تئاتر با ناشران آثار نمايشي و هنري ، «ايرج راد» مدير عامل خانه تئاتر گفت: به دليل عدم استقبال خوانندگان تنها آثار نمايشنامهنويسان شناختهشده به فروش ميرسد، به همين دليل ناشران براي نويسندگان ناشناس سرمايهگذاري نميكنند.\
در ادامه «شهلا لاهيجي»، مدير انتشارات روشنگران و مطالعات زنان گفت: اگر تاكنون 45 اثر از بهرام بيضايي منتشر كردهام بهدليل استقبالي است كه از اين آثار انجام ميشود.
وي افزود: هدف اصلي نشر، داشتن مخاطب است، بنابراين انتشار اثري كه مخاطب نداشته باشد، هيچ سود اقتصادي نخواهد داشت و اگر كتاب در انبار ناشر بماند پس از 10 سال فروشي كيلويي خواهد داشت.
لاهيجي با اشاره به اين كه بايد راهي براي ارتباط بين مخاطب و اثر پيدا كرد، گفت: خانه تئاتر بايد مذاكراتي براي فروش اين آثار در مراكز فرهنگي انجام دهد تا اين آثار در اختيار كتابخانههاي شهرستان و مراكز فرهنگي نيز قرار بگيرد.
«محمد امير ياراحمدي»، رييس هيات مديره كانون نمايشنامهنويسان نيز با ارايه توضيحاتي درباره عملكرد اين كانون يكي از مهمترين وظايف آن را ساماندهي چاپ و نشر نمايشنامه دانست.
وي اضافه كرد: اميدواريم بتوانيم آثار نمايشي را بهتر معرفي و در زمينه انتشار آنها فعالتر از پيش عمل كنيم.
در ادامه «جواد ذولفقاري»، مدير نشر نوروز هنر گفت: خانه تئاتر براي معرفي نمايشنامههاي چاپ شده جلساتي را به عنوان رونمايي و نيز جلساتي را به صورت مجلات شفاهي براي معرفي بهتر اين آثار برگزار كند.
«امير حسينزادگان»، مسوول نشر ققنوس نيز پيشنهاد كرد: در كنار نام ناشر، آرم خانه تئاتر در دومين صفحه نمايشنامههاي چاپ شده قرار بگيرد و خانه تئاتر نيمي از تيراژ آن اثر را خريداري كند تا هم كتاب از نظر علمي تاييد شده باشد و هم ناشر از بابت اقتصادي زيان نكند.
نظر شما