یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۹
اسماعيلي و پيشنهاد فراخوان دولت براي اهل قلم

رضا اسماعيلي شاعر، منتقد و پژوهشگر ادبي پيشنهاد كرد كه دولت به منظور بهره‌گيري حداكثري از امكانات خود براي غلبه بر مشكلات و تنگناهاي فرهنگي كشور، با اعلان فراخواني، نظرات اهالي قلم را درباره راه‌هاي غلبه بر اين معضلات جويا شود.

اسماعيلي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: انتظار ما از دولت اين است كه نه در شعار، كه در عمل، تلاش بيشتري به منظور غلبه بر تنگناهاي فرهنگي كشور صورت دهد.

وي افزود: براي نمونه، در حوزه نشر، براي مولفان و ناشران معضلاتي وجود دارد كه سبب كندي پروسه نشر آثار مي‌شود. البته عمده اين تنگناها، تنگناهاي اجرايي و قانوني است.

اين شاعر پيشنهاد كرد كه دولت براي غلبه بر اين مشكلات، با اعلان فراخواني، نظرات اهالي قلم را در اين موارد جويا شود و يادآور شد: نظرات اهالي قلم كه دست‌اندركاران اصلي در حوزه فرهنگ و نشر كشور هستند و بهتر از هر فرد ديگر با تنگناها و مشكلات موجود آشنا هستند، مي‌تواند در برون‌رفت از اين معضلات، راه‌كارهاي بسيار خوبي را در اختيار دولت‌مردان قرار دهد.

اسماعيلي به توصيه مقام معظم رهبري به دولت در ارتباط با اختصاص بودجه و اهتمام بيشتر در حوزه فرهنگ اشاره كرد و گفت: اين اهتمام در عمل كمتر ديده مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط