سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
معرفی مرحله نهایی داوری چهاردهمین جشنواره نقد کتاب در حوزه‌های ارتباطات و زبان‌شناسی

دبیرخانه چهاردهمین دوره جشنواره نقد کتاب، آثار راه یافته به مرحله نهایی داوری در حوزه‌های ارتباطات و زبان و زبان‌شناسی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، در حوزه ارتباطات از میان 20 مقاله ارسال شده به دبیرخانه جشنواره نقد کتاب،  آثار زیر به مرحله نهایی داوری راه یافتند:

ارزشمند و ناتمام، نگاهی به کتاب اخبار و اعلان کتاب و  کتابخانه، علی کاشفی­ خوانساری، فصلنامه نقد کتاب اطلاع رسانی و ارتباطات، س سوم، ش 11، پاییز 1395.
از سرمایۀ شهرتی تا شهرت رسانه‌ای، محمدعلی حکیم آرا، فصلنامه نقد کتاب اطلاع­ رسانی و ارتباطات، س سوم، ش 12، زمستان 1395.
حقوقی برای رسانه یا رسانه‌ای برای حقوق: نقدی بر کتاب حقوق مالکیت فکری آفرینش‌های رسانه‌ای، پژمان محمدی، فصلنامه نقد کتاب اطلاع رسانی و ارتباطات، س سوم، ش 9، بهار 1395.
رسانه‌های اروپایی: کدام ساختار، کدام سیاست و کدام هویت؟!، عباس اسدی، فصلنامه نقد کتاب اطلاع ­رسانی و ارتباطات، س سوم، ش 10، تابستان 1395.
نقد و بررسی کتاب فلسفۀ ارتباطات، سیدحسن حسینی سروری، فصلنامه نقد کتاب اطلاع­ رسانی و ارتباطات، س سوم، ش 9، بهار 1395.
نقدی بر کتاب روان­شناسی رسانه، محمدعلی حکیم ­آرا، فصلنامه نقد کتاب اطلاع­ رسانی و ارتباطات، س سوم، ش 11، پاییز 1395.
نقدی بر کتاب روان‌شناسی خبر، محمدعلی حکیم ­آرا، فصلنامه نقد کتاب اطلاع ­رسانی و ارتباطات، س سوم، ش 10، تابستان 1395.  

همچنین، در حوزه زبان و زبان‌شناسی از میان  48 مقاله  ارسال شده به جشنواره نقد کتاب آثار زیر به مرحله نهایی راه یافت:

بررسی انتقادی کتاب زبان‌شناسی خبرنویسی، رضا خیرآبادی، پژوهش­نامه انتقادی متون، س شانزدهم، ویژه ­نامه زبان­شناسی و زبان­‌های خارجی، بهار و تابستان 1395.
بررسی چگونگی آموزش دستور زبان در کتاب اول آموزش زبان و فرهنگ ایران به غیرفارسی زبانان (آزوفا)، حسین آریان، ناصر کاظم خانلو و نسرین بیرانوند، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، س بیستم، ش38، بهار و تابستان 1395.
بررسی و نقد ترجمه کتاب معنی‌شناسی، مهین حاجی­زاده، پژوهش­نامه انتقادی متون، س شانزدهم، ش6، بهمن و اسفند 1395.
بررسی و نقد فرهنگ یک‌جلدی فارسی به ژاپنی و ژاپنی به فارسی معاصر، سیّدآیت حسینی، پژوهش­نامه انتقادی متون، س شانزدهم، ویژه نامه زبان­شناسی و زبان­های خارجی، بهار و تابستان 1395.
بررسی و نقد کتاب پژوهشی در هزار توی رمان نو، طهمورث ساجدی، پژوهش­نامه انتقادی متون، س شانزدهم، ش1، فروردین و اردیبهشت 1395.
بررسی و نقد کتاب راه‌بردهای یادگیریLes stratégies d’apprentissage، کامیار عبدالتاجدینی، پژوهش­نامه انتقادی متون، س شانزدهم، ش1، فروردین و اردیبهشت 1395.
بررسی و نقد کتاب گل داوودی و شمشیر: الگوهای فرهنگ ژاپن، علیرضا رضائی، پژوهش­نامه انتقادی متون، س شانزدهم، ویژه‌نامه زبان­شناسی و زبان­‌های خارجی، بهار و تابستان 1395.
تاریخ­نگاری ترجمه در ایران: بررسی موردی کتاب با چراغ و آینه از منظر تاریخ­نگاری ترجمه با رویکرد پیم، علی خزایی فرید و مرضیه ملک شاهی، مطالعات زبان و ترجمه، ش24، بهار 1395.
تحلیل گفتمان انتقادی کتاب امریکن اینگلیش فایل با استفاده از مدل ون دایک، کلثوم یاسمی و فردوس آقا گل­زاده، مطالعات فرهنگ ارتباطات، س هفدهم، ش66، تابستان 1395.
دربارۀ زبان فارسی افغانستان، نامه فرهنگستان، مسعود قاسمی، س پانزدهم، ش 59، بهار 1395.
ضرورت ویرایش لغت­نامه دهخدا، آرش امرایی، فصلنامه نقد کتاب ادبیات، س دوم، ش5، بهار 1395.
فرهنگ؟، دانشنامه؟، کارا؟، حسن هاشم ی­میناباد، فصلنامه نقد کتاب ادبیات، س دوم، ش5، بهار 1395. (انگلیسی به فارسی)
نقد کتاب کاربرد پیکره در تحلیل گفتمان، آتوسا رستم بیک تفرشی و محمد عارف امیری، پژوهش­نامه انتقادی متون، س شانزدهم، ویژه نامه زبان­شناسی و زبان­های خارجی، بهار و تابستان 1395.
نقد و تحلیل محتوایی زبان فارسی 2، سیدعلی کرامتی­مقدم، فصلنامه نقد کتاب ادبیات، س دوم، ش 5، بهار 1395.
نقدی بر فرهنگ توصیفی دستور زبان فارسی، مونا ولی­پور، عارفه نژاد بهرام و سهند الهامی خراسانی، فصلنامه نقد کتاب ادبیات، س دوم، ش7، پاییز 1395.
نقدی بر کتاب آموزش ترجمه با نگاهی به وضعیت کتاب‌های آموزش ترجمه در ایران، علی­رضا امرایی، پژوهش­نامه انتقادی متون، س شانزدهم، ویژه­نامه زبان­شناسی و زبان­های خارجی، بهار و تابستان 1395.
نقدی بر کتاب روان‌شناسی زبان­آموز: تفاوت‌های فردی در یادگیری زبان دوم، رضا پیش قدم و آتنا عطاران، پژوهش­نامه انتقادی متون، س شانزدهم، ویژه­نامه زبان­شناسی و زبان­های خارجی، بهار و تابستان 1395.
یادداشت‌هایی بر دستور تاریخی مختصر زبان فارسی (خسرو فرشیدورد)، عبداله ولی‌پور و رقیه همتی، نامه فرهنگستان، ویژه نامه دستور، ش12، 1395.

چهاردهمين دوره جشنواره نقد كتاب به همت خانه كتاب و با هدف ارتقاي سطح كمي و كيفي نقد در گروه‌هاي كليات و اطلاع‌رساني، ميراث‌پژوهي، فلسفه، كلام و عرفان، روانشناسي و علوم تربيتي، فقه و حقوق، قرآن و حديث، اخلاق، علوم ‌اجتماعي، زبان، علوم و فنون، هنر، ادبيات فارسي، ادبيات داستاني، شعر معاصر، ادبيات عربي، تاريخ و جغرافيا، ايران و اسلام و كودك و نوجوان برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها