چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
شرح رئیس موسسه فرهنگی اکو بر تازه‌های انتشارات

موسسه فرهنگی اکو کتاب‌های «کتابخانه دیپلماتیک اکو، روایت‌گر همسویی ملل اکو» و «سازمان اکو و امنیت فرهنگی کشورهای عضو» را در معرض نقد و بررسی گذاشت.

محمدمهدی مظاهری (رئیس موسسه فرهنگی اکو) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ از چاپ و رونمایی ۵ اثر تازه از سوی این موسسه خبر داد و گفت: علی‌رغم همه محدودیت‌ها در منابع مالی و مشکلات در همین دو هفته از ۵ کتاب رونمایی کردیم. کتاب «سازمان اکو و امنیت فرهنگی کشورهای عضو» که یک اثر تالیفی و پژوهشی است با اتخاذ رویکردی آینده‌پژوهانه، به ترسیم و طراحی سناریوی آینده مطلوب امنیت فرهنگی کشورهای عضو اکو در افق ۲۵ سال آینده می‌پردازد.

کتاب «همکاری‌های منطقه‌ای بر بستر مشترکات فرهنگی» که به همکاری کتابخانه‌‌های ملی کشورهای عضو پرداخته است. کتاب «کتابخانه دیپلماتیک اکو، روایت‌گر همسویی ملل اکو» که به بهانه نام‌‌گذاری سال ۲۰۱۸ در منطقه اکو به نام سال «کتاب و کتاب‌خوانی»، رویدادهای فرهنگی، ادبی، هنری و نشست‌‌های تخصصی و کارگاه‌‌های آموزشی را شرح می‌دهد، «نامه نوروز» که ۴۰ مورد از مفاخر شاعران منطقه اکو که در بحث نوروز فعال بوده‌اند را معرفی می‌کند و آثارشان  را ارائه می‌دهد و نهایتا کتابی ترجمه شده به نام «فرهنگ رسانه» که واژگان ضروری این حوزه را از زبان‌های انگلیسی و فارسی و عربی گردآوری کرده است.

او همچنین درباره فصل‌نامه‌های منتشره از سوی این سازمان بیان کرد: هفته قبل همچنین چندین فصل‌نامه انگلیسی-فارسی را نیز رونمایی کردیم. مثل اکو هریتیج که به موضوعاتی مثل کتابخانه‌های ملی و موزه‌های ملی کشورهای عضو اکو پرداخته بود یا اکو تایمز که موضوع گردشگری خوراک و گردشگری طبیعیت را مورد توجه قرار داده بود. در دوهفته‌نامه فارسی اکو نوروز نیز با مباحثی مثل سکه‌های تاریخی و تعیین اصالت اشیاء تاریخی فرهنگی و هنری و موضوعات زن در جامعه و خانواده در کنار شرح عملکرد سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ موسسه منتشر شده است.

به گفته رئیس موسسه فرهنگی اکو در این رونمایی‌ها که با نقد و بررسی آثار همراه بوده، اهالی فرهنگ همچون غلامرضا اعوانی، علی‌اکبر موسوی موحد در کنار نویسندگان و سفیران کشورهای عضو اکو شرکت داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها