دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۰
معرفت‌شناسي فيلسوفان نامدار در سيزدهمين كتاب ‌ماه فلسفه

سيزدهمين شماره كتاب ‌ماه فلسفه با بررسي وجود انديشه‌هاي جزمي و معرفت‌شناسي در ميان انديشمندان، به سردبيري علي اوجبي از سوي مؤسسه فرهنگي خانه كتاب منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين شماره از كتاب‌ ماه فلسفه با محوريت موضوع بررسي نهله‌هاي فلسفي در ميان فيلسوفان مسلمان و غير مسلمان تدوين شده است.

اين شماره در بر دارنده هفت بخش با عناويني چون «نشست»، «گزارش مؤلف»، «نقد و بررسي كتاب»، «يك مقاله، يك نگاه»، «در يك نگاه»، «فيلسوف ماه» و «ازميان خبرها و گزارش‌ها» است.

نقد و بررسي كتاب «سكوت و معنا» نوشته سروش دباغ، نخستين بخش اين اثر را تشكيل مي‌دهد و در بخش بعدي مقاله «ابن‌سينا، ابن‌‌سينا است» بررسي شده است.

بخش نقد و بررسي كتاب اين نشريه حاوي سه مبحث «معرفي و نقد ايمان درماني»، «نقد و بررسي كتاب علم حضوري» و موضوع «ديدگاه فخر رازي و اكوئيناس درباب قدم عالم» است.

نگاهي به كتاب "نام‌آوران فرهنگ معاصر»، «از تأثر تا ذهنيت؛ بازبيني پديدارشناسي هوسرل» و «شمس‌الدين محمدبن احمد خفري فيلسوف و منجم نامدار مكتب شيراز» به ترتيب در بخش‌هاي بعدي بررسي شده‌اند.

معرفي كتاب‌هاي گرايش‌هاي مادي گرايي در فلسفه عربي اسلامي، فلسفه سياست، بنيان مرصوص، از هگل تا نيچه، اخلاق منصوري و دين و كتاب باور ديني در انديشه ويتگنشتاين، پايان‌بخش قسمت پيشخوان اين نشريه‌اند.

سيزدهمين شماره از كتاب ماه فلسفه همراه با لوح فشرده(CD) فهرست كتاب‌هاي منتشره شهريور 1387 در 118 صفحه و بهاي 10000 ريال به بازار كتاب عرضه شده ‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط