چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
تجهیز کتابخانه‌های کانون پرورش فکری استان سمنان با 8150 کتاب جدید

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از اضافه شدن 8150 جلد کتاب به منابع موجود در قفسه کتابخانه‌های کانون در سراسر استان سمنان خبر داد.

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در این باره  به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، گفت: خرید این‌ کتاب‌ها از ۲۵ ناشر فعال ‌حوزه کودک و نوجوان صورت‌ گرفت تا بیش از ۴۰۰ هزار کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی‌، هنری کانون در تابستان امسال بتوانند علاوه بر کتاب‌های کانون پرورش فکری آثار جدید دیگر ناشران کتاب را نیز ورق بزنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان افزود: این 8150 جلد شامل 132 عنوان است که دربرگیرنده ۲۰ عنوان کتاب‌آوا، ۵۰ عنوان کتاب ویژه نابینایان به خط بریل، ۵۳ عنوان کتاب غیرکانونی، 7 عنوان کتاب کانونی و دو عنوان نشریه کودک و نوجوان است که از سوی معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکاان و نوجوانان در استان با توجه به تعداد اعضا و امانت‌دهی کتاب در مراکز فرهنگی‌هنری، کتاب‌ها تقسیم شده و برای مربیان فرستاده می‌شود.

وی این اقدام را که پس از نزدیک به یک‌دهه وقفه در تجهیز مراکز کانون به تازه‌ترین آثار حوزه نشر کتاب کودک و نوجوان صورت می‌گیرد، حمایت از ناشران آثار مناسب برای مخاطبان کودک و نوجوان دانست.

خدابخشی گفت: کتاب‌های خریداری‌شده شامل آثار حوزه خردسال، کودک و ‌نوجوان است که ازسوی کارشناسان جایزه کتاب کودک و نوجوان کانون به‌عنوان کتاب‌های مناسب این‌حوزه انتخاب و در قالب طرح تمیم (تأمین محتوای یکپارچه مراکز کانون) در اختیار کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی‌، هنری کانون قرار گرفت.

مدیرکل کانون استان سمنان در ادامه افزود: اعضای مراکز فرهنگی‌، هنری کانون از دیرباز جزو کتابخوان‌ترین کودکان و نوجوانان ایرانی بوده‌اند و عطش سیری‌ناپذیر آنان به مطالعه ضرورت تأمین کتاب‌های مناسب برای آنان را گوشزد می‌کرد.

خدابخشی با اشاره به تداوم این‌ طرح به شکل فصلی تصریح‌ کرد: قرار است علاوه بر کتاب مجموعه‌ای از اسباب‌ بازی، سرگرمی و نشریات کانونی نیز به‌همراه کتاب‌های برگزیده‌شده در هر فصل به مراکز فرهنگی‌، هنری ارسال ‌شود.

وی در پایان یادآور شد: اجرای طرح تمیم از بهار ۱۳۹۹ در کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان آغاز و کتاب‌های برگزیده جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون، خریداری و به کتاب‌خانه‌های کانون سراسر کشور ارسال شده‌ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها