دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
مجموعه داستانی درباره پیامبر اکرم(ص) منتشر شد

«‌یک تکه ابر» عنوان مجموعه داستانی درباره پیامبر اسلام (ص) است که به همراه دو مجموعه شعر به تازگی از سوی انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزای کتاب ایران(ایبنا)، «یک تکه ابر» شامل داستان‌هایی از نویسندگان نام‌آشنای معاصر است که انتخاب و گردآوری آن‌ها را مجید قیصری برعهده داشته است.

قیصری درخصوص این کتاب گفت: این داستان‌ها مجموعه ثمره 5 سال تلاش در جشنواره خاتم است. دوستانی که در سال‌های مختلف زحمت کشیدند و آثارشان را برای جشنواره فرستادند، جایزه گرفته و منتخب شدند منتها به هر دلیلی نتوانسته بودیم منتشر کنیم در این کتاب گرد آوردیم.

دبیر جشنواره خاتم با اشاره به اینکه تا قبل از ارسال آثار برای چاپ به انتشارات شهرستان به ناشران مختلفی پیشنهاد چاپ این کتاب را داده بود ادامه داد: تعدادی بیش از این مجموعه انتخاب و برای انتشارات فرستاده شد اما در نهایت هشت اثر از هشت نویسنده انتخاب  و یک تکه ابر به چاپ رسید.

گردآورنده کتاب یک تکه ابر ادامه داد: داستان ها از جشنواره خاتم جمع شد و زمانی سر و شکل خوبی پیدا کرد از انتشارات شمع و مه -که دفتری از انگستان دارد- برای چاپ این کتاب به زبان های مختلف استقبال کردند.

وی در همین خصوص اظهار داشت: آنها این مجموعه داستان‌ در خصوص پیامبر اکرم (ص) را به زبان انگلیسی و فرانسه ترجمه خواهند کرد.

قیصری ادامه داد: به نوع خودش حرکت تازه‌ای در زمینه داستان‌هایی است که اختصاصاً با محوریت رسول اکرم (ص) وشته شده و مرکزیت همه داستان‌ها شخصیت ناب و مهربان پیامبر بوده است.

این نویسنده و گردآورنده کتاب یک تکه ابر بیان داشت: افرادی که در این کتاب انتخاب شدند، برگزیدگان جشنواره خاتم بودند یا داستان‌هایی که منتخب جشنواره نشده ولی از نظر فنی داستان‌های خوبی به شمار می‌آمدند و آنها را در این کتاب متمرکز کردیم.

وی ادامه داد: روایت‌های مجموعه داستان «یک تکه ابر» با محوریت نبی اکرم (ص) و یکی از داستان‌های تاریخی در زمان رسول اکرم(ص) و جغرافیای عربستان حادث می‌شود و بقیه داستان‌ها در شهر تهران و در زمان معاصر ایران است. در این کتاب که ماحصل 5 سال برپایی یک جشنواره ادبی است، سعی شده  تا ارتباط خودمان با پیامبر اسلام مورد اهمیت قرار دهیم.

قیصری ضمن امیدواری نسبت به استقبال از این کتاب گفت: در صدد هستیم در صورت همراهی و همکاری انتشارات شهرستان ادب مجلدات دیگری از داستان‌هایی با محوریت پیامبر اکرم (ص) را نیز روانه بازار کنیم.

گفتنی است کتاب یک تکه ابر با هشت داستان «یک تکه ابر نوشته مجید قیصری»، ‌«سعوف از امین اطمینان»، «قاب از مرتضا کربلایی لو»،‌ «عربی با یک گل در اور سور از سیده عذرا موسوی»،‌ «گلاب خانه ما کی تمام شد از محمد علی رکنی»،‌ «نامت را به من بده برادر از مصطفی محمدی»،‌ «محمد تورات کارگردان از مهدی عزیزاللهی نجف آبادی» و «صاحب خانه از الهام فلاح» با قیمت 28هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان به داستان قرار دارد.

              
 
همچنین از پنجره آپارتمان عنوان مجموعه ‌شعر جدید منتشر شده، از سوی انتشارات شهرستان ادب منتشر شد.
 
این کتاب مجموعهٔ «رباعیات» و «دوبیتی‌»های شاعر جوان، «محمدرضا سلیمی سفتجانی» است که به‌تازگی روانهٔ بازار نشر شده است. «از پنجرهٔ آپارتمان» حاوی ۸۹ رباعی و ۲۳ دوبیتی‌ست که در قطع جیبی در دسترس علاقه‌مندان به شعر معاصر قرار گرفته است.

نمونه‌ای از رباعی و دوبیتی‌ این مجموعه‌شعر:
 رازی در من نهفته باقی مانده
شعری در من نگفته باقی مانده
شب طول کشید و او که باید نرسید
چشمی در من نخفته باقی مانده
 
دو چشم پاک و تر می‌خواهد و من...
دلی مثل سحر می‌خواهد و من...
هوایی حرم هستم ولی حیف
زیارت بال‌و‌پر می‌خواهد و من...
 

                
 
«زخم انار» اثر «زهرا نعمتی»، مجموعه شعر دیگر منتشر شده توسط انتشارات شهرستان ادب است. این کتاب در دو بخش شعر آیینی و شعر دفاع و پایداری روانه بازار شده است و دارای 39 شعر است که 22 شعر آن آیینی است و 17 شعر در حوزه دفاع و پایداری. قالب اشعار کتاب زخم انار، غزل است که بعضاً طولانی‌تر هستند و به قصیده می‌مانند. نام و یاد اهل بیت عصمت و طهارت در جای جای این کتاب به چشم می‌خورد و شاعر با زبانی سلیس و صمیمی در این وادی قلم زده است. در بخش پایداری و دفاع مقدس نیز شاعر سعی کرده با تکیه به موضوعات آیینی، اشعاری با موضوعات دفاع مقدس و پایداری بسراید. 

شمارگان این کتاب 500 نسخه و دارای  93 صفحه و قیمت آن  20000 تومان است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها