علیبیک با قدردانی از مردم و توجه آنها به کتاب و فعالیتهای فرهنگی، خرید بالا در نمایشگاه مجازی کتاب را، رویدادی بیمانند در کشورهای جهان اعلام کرد.
مدیر فروش انتشارات مروارید با بیان اینکه در نمایشگاه مجازی کتاب بیشتر کتابهای شناخته شده فروش میرود، ادامه داد: یک نکته قابل توجه این است که در زمان بهروزرسانی اطلاعات موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، یک ماه وقفه افتاد؛ یعنی اطلاعات دی ماهِ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در نمایشگاه موجود نیست و کتابهای تا آخر آذر ماه بارگذاری شدهاست.
به گفته علیبیک، در پنل ناشران در نمایشگاه مجازی کتاب، اطلاعات کتابها و عکسهای آنها بارگذاری شدهاست، اما اطلاعات یک صفحه، موزون و هماهنگ نیستند. او پیشنهاد داد: اگر طراحی صفحه به ناشر سپرده میشد تا ناشر کتابهایش را براساس سلیقه و نظرش در آن بارگذاری کند، مناسبتر بود. ترجیح میدادم در صفحه نخست سایت، کتابهای پرفروش انتشارات مروارید بارگذاری بشود تا مخاطب جذب شود و صفحه را بررسی کند. البته باید توجه داشت که این نخستین دوره برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب است و مانند نمایشگاه بینالمللی کتاب روزبهروز برای اصلاح کاستیها تلاش خواهدشد.
علیبیک مهمترین مساله در نمایشگاه مجازی کتاب را استقبال مردم و تلاش موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در ارائه یارانه و گسترش کار دانست و ادامه داد: این امر موجب استقبال مردم شدهاست، جای تشکر و قدردانی از مردم دارد که نسبت به صنف تولید فرهنگی محبت نشان میدهند و باعث تزریق خون تازهای دررگهای ناشران به خصوص آنهایی که به تازگی وارد این حوزه شدند، درست است که از کرونا و گردش مالی متضرر شدیم اما توانستیم در این رویداد، کارخود را انجام بدهیم.
به گفته او ناشرانی بیشتر موفق بودند که علاوه بر بارگذاری تعداد کتاب بیشتر، قبل از ورود به نمایشگاه در فضای مجازی فعال بودند. علیبیک افزود: نمایشگاه مجازی کتاب میتواند راهکاری برای آشنایی ناشران کوچک باشد تا کتابشان را بهتر بشناسانند و در فضای مجازی بتوانند اطلاعرسانی بکنند تا مردم بتوانند با ذهنیت مثبت و دید روشن لازم برای خرید کتاب اقدام کنند.
مدیر فروش انتشارات مروارید ثبت سفارش بیش از تعداد کتابهای انبار و موجودی ناشران را به دلیل اطلاعات نادرستی اعلام کرد که توسط ناشران در سایت نمایشگاه مجازی بارگذاری شدهاست، او توضیح داد: در این مساله عملکرد موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و مدیریت نمایشگاه مجازی کتاب دخالتی ندارد. اگر تعداد کتاب درست و براساس موجودی انبار وارد سایت نمایشگاه بشود و برای اطلاعات زمان صرفشود، وقتی موجودی کتاب تمام شدهباشد، خریدار امکان تهیه آن را ندارد.
نظر شما