مدیر شهر کتاب گلدیس گفت: مزیتهای طرحهای فصلی فقط به یک هفته ختم نمیشود و طولانی مدت است؛ زیرا مردم در کنار خرید یک یا دو کتاب در بازههای زمانی غیرطرح هم به سراغ آثار دیگر میآیند.
وی افزود: در طرح زمستانه به دلیل نزدیکی به عید نوروز با استقبال خیلی خوبی از سوی مشتریان روبهرو شدیم؛ به طوری که اعتبار کتابفروشی دو بار تمدید شد.
نجفی با بیان اینکه بهارانه کتاب طی این دو روز با سطح نسبی متوسطی از مشتریان و مخاطبان همراه بوده است، عنوان کرد: ما از دو – سه هفته قبل سعی کردیم با اطلاعرسانی در صفحات مجازی کتابفروشی همچنین اطلاع به مشتریان، آنها را در جریان برگزاری این طرح قرار دهیم.
وی یادآور شد: طرحهای فصلی طی دورههای گذشته توانسته درایجاد تعامل و ارتباط مستمر بین کتابفروشیها و مردم نقش موثری داشته باشد؛ زیرا در کنار این طرح اتفاقات مبارک و مثبت دیگری هم رخ داده است.
نجفی در این زمینه توضیح داد: تجربه نشان میدهد که مزیتهای طرحهای فصلی فقط به یک هفته ختم نمیشود؛ بلکه به صورت درازمدت و مستمر ادامه دارد زیرا مردم در کنار خرید یک یا دو کتاب در بازههای زمانی غیرطرح هم به سراغ آثار دیگر میآیند.
وی با بیان اینکه رفت و آمد بیشتر به کتابفروشی کوچکترین مزیت این طرح به شمار میآید، عنوان کرد: از سوی دیگر کتابفروشان نیز به دنبال اجرای این طرح توانستهاند علاوه بر جذب مشتری جدید و بیشتر بر دایره مخاطبان خود بیفزایند.
نجفی همچنین با اشاره به اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرحها گفت: اعتباری که به صورت کلی برای این طرحها در نظر گرفته شده است باید افزایش پیدا کند و این اعتبار هم برای مردم و هم کتابفروشیها محدود و کم است و خیلی از مواقع زودتر از زمان پایان طرح به پایان میرسد.
وی با بیان اینکه بالا رفتن قیمت کتاب طی یکسال اخیر نیازمند افزایش بودجه و اعتبار برای طرحهای فصلی است، ادامه داد: بهنظرم بهتر بود اطلاعرسانی درباره بهارانه از یک هفته یا ده روز قبل آغاز میشد تا مردم از برگزاری آن مطلع میشدند؛ زیرا غیر از مشتریان محلی و ثابت طرحها ضرورت دارد که مردم عادی هم در جریان برگزاری طرح قرار گیرند.
بهارانه 1400 که از دوشنبه 17 خرداد آغاز شده است به مدت یکهفته تا 23 خرداد ماه برگزار میشود.
نظر شما