دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
مصائب آشپزی برای دیکتاتورها نقد و بررسی می‌شود

نشست هفتگی شهرکتاب به نقد و بررسی کتاب «مصائب آشپزی برای دیکتاتورها» اختصاص دارد که به صورت مجازی از اینستاگرام شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به تازگی کتاب «مصائب آشپزی برای دیکتاتورها» به قلم یک روزنامه‌نگار به نام ویتولد شابوفسکی باترجمه زینب کاظم خواه و به همت بنگاه ترجمه ونشرکتاب پارسه انتشار یافته است. نویسنده به چهار قاره مختلف سفر کرده و با آشپزهای پنج دیکتاتور کشورهای عراق، کوبا، کامبوج، اوگاندا و آلبانی یعنی صدام حسین، فیدل کاسترو، پل پوت، عیدی امین و انور خوجه دیدار کرده و با آن‌ها به گفتگو پرداخته‌ است.

نویسنده در این کتاب از دریچه آشپزی و آشپزخانه وارد شده‌است تا به بررسی ویژگی‌های شخصیتی این دیکتاتورها بپردازد. با آشپزهای آن‌ها آشپزی کرده و درباره غذای مورد علاقه آن‌ها به گفتگو پرداخته و در کنار این‌ها به وضعیت سیاسی واجتماعی این کشورها نیز پرداخته و توجه کرده‌ است.
 
نشست هفتگی شهرکتاب درروز سه‌شنبه پنجم‌ مرداد ساعت ۱۱ صبح به نقد و بررسی کتاب «مصائب آشپزی برای دیکتاتورها» اختصاص دارد که با حضور منصور ضابطیان، مهدی تدینی، سودابه قیصری و زینب کاظم‌خواه به صورت مجازی برگزار می‌شود.
 
 علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها