مدیر داخلی کتابفروشی «زیتون» به ایبنا گفت؛
تخفیف برخی کتابفروشیها در تعطیلات کرونایی آسیبزا است/ نظارتی وجود دارد؟
مجتبی بهنشان، از تخفیف برخی کتابفروشان و ناشران در طول تعطیلات میگوید و معتقد است، این تخفیفها مخاطب را بد عادت و زمینه نابودی کتابفروشان را فراهم میکند.
وی با بیان اینکه کاغذ و کتاب عامل انتقال کرونا نیست، ادامه داد: مطالعه و استفاده از انواع کالاهای فرهنگی در روزهای تعطیلی و قرنطینه بهترین گزینه برای خانوادههاست. چه بهتر که کتابفروشیها در این روزها، فعال باشند تا مردم به جای سفر در این مکانهای فرهنگی اوقات خود را سپری کنند.
بهنشان با طرح این پرسش که نمیدانم چرا اتحادیه مساله ادامه فعالیت کتابفروشیها بهعنوان حرفه بیخطر برای مردم در روزهای کرونایی را پیگیری نمیکند، افزود: هر چند از عنوان اتحادیه حرف میزنیم، اما بهنظر میرسد اتحادی در بین نیست. برخی ناشران دارنده فروشگاه فیزیکی و یا مجازی، از شرایط تعطیلیهای کرونایی استفاده میکنند و تخفیفهای عجیب و غریبی را تعیین میکنند.
مدیر داخلی کتابفروشی زیتون درباره آسیب تخفیفهای کرونایی برخی ناشران و کتابفروشان گفت: اتحادیه اگر موضوع قرارگرفتن کتابفروشی در ردیف مشاغل گروه یک را پیگیری نمیکند، به تخفیفهای غیرمعمول برخی همکاران نظارت داشته باشد. این تخفیفها علاوهبر بدعادتکردن مخاطب، سایر کتابفروشان را زمین میزنند. اعمال این تخفیفهای باورنکردنی نهتنها به کتابفروشان ضربه میزند؛ بلکه آینده این کتابفروشان را دچار مخاطره میکند.
بهنشان درباره تجربه مدیریت فروش در 6 روز تعطیلی کرونایی اخیر، بیان کرد: تلاش کردیم با معرفی کتابهای مختلف در صفحه اختصاصی کتابفروشی زیتون، جریان ارتباط با مخاطب را حفظ کنیم؛ علاوهبراین تبلیغات فیزیکی را در دستور کار قرار دادیم و با انتشار و توزیع تراکت، حاوی معرفی دو عنوان کتاب بزرگسال و کودک، سعی کردیم با مخاطبان، بهویژه عزاداران حسینی در هیئات مذهبی در ارتباط باشیم. هزینه رایگان ارسال کتاب بهعلاوه تخفیف 10درصدی برای این 6 روز پیشبینی شده بود.
نظر شما