یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰
بیش از یک میلیارد تومان صرف تعمیر 9 کتابخانه عمومی در استان آذربایجان‌غربی شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: امسال از محل اعتبارات استانداری و درآمدهای ماده ۶ اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان برای تعمیر ۹ کتابخانه عمومی در استان هزینه شده است.

خدیجه معصومی، مدیر گل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: در حال حاضر ۷۲ باب کتاب‌خانه در سطح استان فعالیت دارند که کتاب‌های موجود در آنها برابر با یک میلیون و ۴۲۴ هزار جلد است.

وی با اشاره به کمبود کتاب در کتاب‌خانه‌های استان افزود: طبق استاندارد، کشوری باید در مجموع هشت میلیون و ۱۶۳ هزار جلد در کتابخانه‌های استان موجود باشد، اما فاصله معناداری بین واقعیت موجود و استانداردهای کشوری وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی با بیان اینکه طراحی و تجهیز کتابخانه‌های استان از جمله اولویت‌های مهم در سال‌جاری است، ادامه داد: امسال از محل اعتبارات استانداری و درآمدهای ماده ۶ اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان برای تعمیر ۹ کتابخانه عمومی در استان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: همچنین امسال برای ۲۱ کتاب‌خانه استان تجهیزات جدید خریداری شده که اعتبار هزینه شده برای این کار برابر با ۷۴۴ میلیون تومان است.

معصومی کمبود اعتبار و فضای کتابخانه‌ای را از جمله مشکلات کتابخانه‌های عمومی استان برشمرد و بیان کرد: با این وجود با امضای تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف سعی می‌شود فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان ارتقا یابد از جمله اینکه در دفاتر تسهیلگری ارومیه چندین قفسه کتاب نصب شده تا مورد استفاده مراجعان قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها