شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
دو دهه با رویدادهای اجتماعی و فرهنگی استان ایلام در «چهل یادداشت»

نشر نیشتمان کتاب «چهل یادداشت» را گزیده‌ای است از یادداشت‌های «خلیل کمربیگی» پژوهشگر حوزه جامعه‌شناسی در ایلام درباره مسائل و آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و حوادث و رخدادهای مختلفی که طی سال‌های 1378 تا 1398 در استان ایلام به وقوع پیوسته است، منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، «خلیل کمربیگی» پژوهشگر و مدرس حوزه جامعه‌شناسی در ایلام، گزیده‌ای از یادداشت‌هایش درباره مسائل و آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و حوادث و رخدادهای مختلف در سال‌های 1378 تا 1398 در نشر نیشتمان به چاپ رساند.
 
نویسنده در بخشی از پیشگفتار این کتاب چنین نوشته است:
«مجموعه پیش رو گزیده‌ای از یادداشت‌های نویسنده درباره مسائل و آسیب‌های اجتماعی فرهنگی و حوادث و رخدادهای مختلفی است که طی سال‌های ۱۳۷۸ تا 1398 در استان ایلام به وقوع پیوسته است. در انتخاب این یادداشت‌ها سعی شده مسائل، آسیب‌ها، رخدادها و رویدادهای مربوط به استان مطمح نظر باشد و از زبان رسمی و تخصصی جامعه‌شناسی پرهیز شود در واقع تلاش شده است محتوای یادداشت‌ها برای همه مخاطبان قابل فهم باشد. بخشی از یادداشت‌ها به پدیده‌هایی مانند طایفه گرایی،خودکشی ،انتخابات و آسیب‌های‌آن،ریاکاری و دوزیستی نشاط و شادی،خشونت، بومی‌گرایی و محلی گرایی، مهاجرت سرقت، تکدی‌گری، رسانه‌های بومی شمال–جنوب، نوچه‌پروری،حجاب و عفاف، کتابخوانی، ازدواج، حاشیه نشینی اشاره دارد و برخی دیگر به مسائل و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی پرداخته است.»
 
کتاب «چهل یادداشت» دو دهه با رویدادهای اجتماعی و فرهنگی استان ایلام 1378-1398 نوشته «خلیل کمربیگی» در ۲۴۰ صفحه توسط نشر نیشتمان با طرح جلدی از وحید اسدی‌نیا در 500 جلد و به قیمت 35 هزار تومان منتشر و چاپ شده است.

نشر نیشتمان با مدیریت یاسر بابایی، تاکنون آثار ارزشمندی در حوزه‌‌های ادبیات پایداری و دفاع مقدس، تاریخ شفاهی جنگ، شعر، داستان و... در دو زبان کردی و فارسی برای مخاطبان بزرگسال و نوجوان به چاپ رسانده است.
 
خلیل کمربیگی متولد 1350، دانش آموخته ارشد جامعه‌شناسی و مدرس دانشگاه
سوابق اجرایی: رییس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه، دانشگاه پیام نور ایلام، مسئول آموزش و پژوهش حوزه هنری استان ایلام و...
دستاوردها:
انجام تعداد 24 طرح پژوهشی برای دانشگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی در سطوح ملی و استانی، نظارت و راهنمایی طرح‌های پژوهشی و پایان نامه‌های دوره کارشناسی دانشجویان، داوری طرح‌های پژوهشی و مقالات علمی، عضویت در شوراها و کمیته علمی و پژوهشی، نگارش بیش از 100 یادداشت و مقاله کوتاه در روزنامه‌های کثیرالانتشار، خبرگزاری‌ها و هفته‌نامه‌های محلی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی
کتاب‌ها:
پویش؛ نگاهی به یافته‌های پژوهشی فرهنگی و اجتماعی، ایلام، نشر برگ آذین 1396، مدرسه و ارزش‌ها 1397 قم، نشر مارینا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها