دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
تحصیل 300 دانشجو در مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان واحد علوم و تحقیقات/ عقد قرارداد پذیرش دانشجو با دانشگاه‌های مطرح دنیا

امیر اسماعیل‌آذر، مدیر مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از تحصیل 300 دانشجو در مدت کوتاه از راه‌اندازی این مرکز خبر داد و گفت: بیشتر این دانشجویان عرب هستند و در حال عقد قرارداد و پذیرش دانشجو از دانشگاه‌های مطرح دنیا هستیم.

امیر اسماعیل‌آذر مدیر مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، توضیح داد: غیر فارسی‌زبانان سفیران فرهنگی ما هستند و با توجه به نقش مهم ارتباطات فرهنگی در اعتلای زبان و ادبیات فارسی، مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان را در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس کرده‌ایم.

اسماعیل آذر افزود: این مرکز در مدت کوتاه فعالیت یک ماهه خود توانسته 300 دانشجوی غیر ایرانی را که اغلب از کشورهای عربی هستند پذیرش کند ولی در آینده نزدیک با عقد قرارداد با دانشگاه‌های مطرح دنیا تعداد دانشجویان افزایش محسوسی خواهد یافت.

وی با اشاره به فواید این موضوع گفت: هر خارجی که فارسی بیاموزد می‌تواند سفیر زبان و ادبیات فارسی باشد و اکنون در حال آموزش استادان جوان این مرکز و استفاده از ابزارهای آموزشی روز هستیم.

اسماعیل آذر با اینکه تدریس زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان سابقه طولانی دارد و شخصیتی به نام سیلوستر دوساسی در غرب مدرسه السنه شرقی را برای تدریس زبان‌های عربی، عبری، ترکی و فارسی دایر کرده بوده، افزود: این آموزش از دیرباز بوده ولی شاخه‌های زیادی نداشته است. امیدواریم با راه‌اندازی و حرکت رو به شتاب مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی شاهد افزایش نظام‌مند این حوزه باشیم و سالانه 500 تا هزار دانشجو را آموزش دهیم.

وی در پایان گفت: دانشجویان دوره شش ماهه را به صورت 12 ساعت در هفته در قالب کلاس‌های هشت تا 10 نفره طی می‌کنند و در مجموع دو دوره مقدماتی یک و دو و دو دوره میانی و سپس دوره‌های تخصصی را پشت سر می‌گذارند. به عنوان نمونه اگر دانشجوی غیر فارسی زبان رشته فیزیک بخواهد در رشته ریاضی تحصیلات خود را ادامه دهد، باید پس از فارسی آموزی به مدت دو تا سه ماه در آموزش‌های تخصصی رشته ریاضی نیز شرکت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها