دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
واردات 225 هزار و 608 تن کاغذ و مقوا به کشور طی چهارماه نخست 1401

به گفته سخنگوی گمرک، طی چهار ماه نخست سال 1401 حدود 225 هزار و 608 تن کاغذ و مقوا به ارزش 288 میلیون و 464 هزار و 54 دلار به کشور وارد شده است.

روح‌الله لطیفی، سخنگوی گمرک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به آمار واردات کاغذ و مقوا به کشور طی چهارماه نخست سال 1401، عنوان کرد: طبق آمار موجود حدود 225 هزار و 608 تن کاغذ و مقوا به ارزش 288 میلیون و 464 هزار و 54 دلار به کشور وارد شده است.
 
وی با بیان اینکه از این میزان، مقوای کرافت سفید نشده وزن پایین حدود ۱۸ هزار و ۶۶ تن به ارزش ۴میلیون و ۱۵۷ هزار دلار بوده است، گفت: همچنین ۸ هزار و ۷۰۹‌ تن کاغذ و مقوای بازیافتی به ارزش یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار دلار به کشور آمده است.
 
لطیفی افزود: همچنین ۵ هزار و ۴۲۴ تن کاغذ روزنامه به ارزش ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار، ۲۸۲ تن کاغذ با گرماژ زیر ۴۰ گرم به ارزش ۳۵۳ هزار دلار و ۴۵ هزارو ۶۲۶ تن کاغذ رول بین ۴۰ تا ۱۵۰ گرم به ارزش ۴ میلیون و ۳۵هزار دلار به گمرک رسیده است.
 
وی با اشاره به آمار واردات کاغذ تحریر به کشور، توضیح داد: ۱۵ هزار ‌و ۵۲۰‌ تن نیز کاغذ تحریر ۴۰‌تا ۵۰ گرم شیت به ارزش ۱۷ میلیون دلار به گمرکات کشور وارد شده است که به این میزان باید سه‌هزار و 563 تن کاغذ تحریر بالای ۱۵۰‌ گرم نیز به ارزش چهارمیلیون و 370 هزار دلار را باید اضافه کرد.
 
وی تاکید کرد: ۶ هزار و ۴۰۸ تن کاغذ کرافت زیر ۱۵۰ گرم به ارزش ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و سه‌هزار و ۱۴ تن مقوا و کرافت بالای ۱۵۰‌گرم نیز به ارزش ۴ میلیون و ۳۵۵ هزار دلار به گمرکات کشور رسیده است.
 
لطیفی در ادامه صحبت‌های خود از واردات ۲ هزار و ۵۰۰ تن کاغذ و مقواهای تست لاین سولفید فلوتینگ ارزش سه میلیون و ۱۱۶ هزار دلار خبر داد و گفت: ۶ هزار و ۲۵۹ تن کاغذ تولید شده با حداقل ۲۰ درصد خمیر بکر به ارزش ۱۶ میلیون و ۷۳۰‌هزار دلار نیز وارد کشور شده است.
 
به گفته وی، حدود ۵ هزار و ۴۹۰ تن کاغذ و مقوای قشر نزده ۱۵۰‌ تا ۲۲۵ گرمی به ارزش  ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار، ۱۱ هزار و ۸۵۰‌ تن مقوای پشت طوسی به ارزش ۹‌ میلیون و ۵۰‌ هزار دلار و ۴۳ هزار و ۵۸۲ تن مقواهای گلاسه به ارزش ۶۰‌ میلیون دلار را نیز باید به این آمار اضافه کرد.
 
لطیفی با بیان اینکه دو هزار و ۳۰ تن، کاغذ مخصوص قوطی و جعبه‌سازی به ارزش ۶ میلیون و ۸۵۰‌ هزار دلار نیز به کشور وارد شده است، افزود: یک‌هزار و ۸۷۳ تن نیز کاغذ حساس به حرارت (ترمالین) به ارزش سه میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، ۲ هزار و ۱۱ تن کاغذ سیگار به ارزش ۸‌ میلیون و ۹۷۳ هزار دلار، ۳ هزار و ۶۱۲ تن کاغذ دیواری به ارزش ۱۲ میلیون و ۲۴۳ هزار دلار و ۴ هزار و ۲۴۱ تن کارتن و جعبه قوطی و بسته‌بندی به ارزش ۱۴ میلیون و ۲۶۶ هزار دلار نیز به کشور طی این چهار ماه وارد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها