دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کلان‌گفتمان گونه علمی زبان فارسی، تحلیل انتقادی می‌شود

نشست «تحلیل انتقادی کلان‌گفتمان گونه علمی زبان فارسی» با سخنرانی نگار داوری اردکانی، دانشیار زبان و ادبیات فارسی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گاهی پرداختن به سطوح خُرد زبان یعنی آوا/واج و واژه اهمیت سطح کلان زبان یعنی گفتمان را از نظر ما پنهان می‌دارد.

پرورش گونه علمی زبان، نیازمند توجه به سطح کلان آن در کنار توجه به اصطلاحات است. بحث درخصوص کلان‌گفتمان گونه علمی زبان فارسی بحثی گسترده است و حوزه‌ها و زیرحوزه‌‌های متعدد و متنوعی را شامل می‌شود که نیازمند توجه پژوهشگران است.

نگار داوری‌اردکانی در سخنرانی خود با نام تحلیل انتقادی کلان‌گفتمان گونه علمی زبان فارسی از زمره موضوعات متنوع و متعدد کلان‌گفتمان زبان علم به چهار مشخصه آن می‌پردازد.

در این راستا، ابتدا به اجمال چهار مشخصه را تعریف می‌کند و سپس نتایج ارزیابی ۱۰ چکیده از یکی از مجلات معتبر علمی به‌عنوان یک مطالعه موردی مطرح خواهد شد.

هدف از این نشست، روشن کردن اهمیت پرداختن به کلان‌گفتمان متون علمی است، به طوری که دغدغه فهمیدن و فهماندن بر دغدغه‌های مهم اما صوری برنامه‌ریزی زبان علم پیشی بگیرد.

این نشست فردا، چهارشنبه 4 آبان 1401 از ساعت 18 تا 19 و 15 دقیقه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند به لینک https://webinar.itland.org/b/7xp-pgl-m5h-hbd مراجعه کنند.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها