دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱
۴۰ میلیارد ریال اعتبار نقد برای کتابخانه‌های دورود و سلسله اختصاص یافت

مدیرکل کتابخان‌های عمومی لرستان در جریان بازید از پروژه ساخت کتابخانه درجه یک دورود از اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار نقد برای تکمیل کتابخانه‌های شهرستان‌های دورود خبر داد.

با گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با همراهی محسن سپهوند، مسئول اعتبارات فصل فرهنگ سازمان مدیریت استان، میثم زندیه شیرازی، معاون کتابخانه‌های عمومی، رضا مختارپور، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دورود از پروژه ساخت کتابخانه درجه یک این شهرستان بازید و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.

راستخانه در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه  کلنگ ساخت کتابخانه عمومی درجه یک شهرستان دورود در سال 1385 به زمین زده شده و در حال حاضر 68 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: کمبود اعتبارات مالی ازجمله دلایل عدم تکمیل این پروژه است.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی در تمام پروژه‌های ساخت کتابخانه عمومی در سطح استان دستگاه بهره‌بردار بوده است افزود: این نهاد پس تکمیل ساختمان از سوی مجری، وظیفه دارد در راستای تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه از هیچ کوششی دریغ نکند.

راستخانه ضمن قدردانی از نگاه فرهنگی استاندار لرستان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، بیان کرد: برخی از پروژه‌ها با توجه به شرایط مختلف از جمله میزان پیشرفت فیزیکی دارای اولویت خاصی هستند که پس از پیگیری‌های لازم و مساعدت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، در این مرحله جهت تسریع در تکمیل کتابخانه درجه یک شهرستان دورود 20 میلیارد ریال و برای کتابخانه شماره ۲ شهرستان سلسله  20 میلیارد ریال اعتبار به صورت نقد از محل اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور به استان در نظر و به دستگاه مجری ابلاغ شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به بازدید چند روز گذشته خود از روند ساخت کتابخانه شماره ۲ شهرستان سلسله نیز گفت: موارد لازم با مجری و پیمانکار ساخت این کتابخانه نیز در میان گذاشته شده است. 

سپهوند با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی مرجع فرهنگی هستند افزود: کتابخانه‌ها با قرار دادن افکار، عقاید خلاق در کنار یکدیگر وسیله‌ای برای ایجاد علاقه به مطالعه و تحقیق برای افراد جامعه به وجود می‌آورند.

وی تامین اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام  استان که از درصد پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار هستند را از دستور کارهای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان عنوان کرد و افزود: پروژه‌های متعدد ساخت کتابخانه عمومی در شهرستان‌های مختلف استان وجود دارد که با توجه به اهمیت موضوع به منظور تسریع در تکمیل این پروژه‌ها از ابزارهای لازم استفاده و اقدام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها