یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۵
«فلسفه اجتماعی» در راه است

كتاب «فلسفه اجتماعی؛ رويكرد تطبيقی آرای ابن‌خلدون و مونتسكيو» به قلم مريم رحيمی‌سجاسی از سوي موسسه بوستان كتاب قم به زودي منتشر مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ابراهيم رباني، كارشناس ارتباط با مراكز علمي و فرهنگي موسسه بوستان كتاب قم، با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين كتاب با توجه به نظريات دو متفكر بزرگ فلسفه اجتماعی‌، به تبيين محورهاي این فلسفه می پردازد.

وي افزود: فلسفه اجتماعی، شاخه‌ای از علوم اجتماعی است كه موضوع مطالعه آن، زندگی اجتماعی به همان نحوی است كه در واقعيت مشاهده می‌شود و آن‌طور كه مطلوب به حساب می آید. اين دانش برای بررسی موضوع خود از سه منبع معرفتی عقل، حس و شهود استفاده می‌كند. 

ابن‌خلدون و مونتسكيو، دو متفكر بزرگ حوزه فلسفه اجتماعی‌اند كه نظريات آنان، قرن‌هاست مورد مطالعه و بررسی دانشمندان قرار گرفته است. 

اين نوشتار در چهار فصل، موضوعات فلسفه اجتماعی و محورهای آن، فلسفه اجتماعی ابن‌خلدون، فلسفه اجتماعی مونتسكيو، مقايسه فلسفه اجتماعی ابن‌خلدون و منتسكيو را بررسي مي‌كند. 

چاپ اول كتاب «فلسفه اجتماعی؛ رويكرد تطبيقی آرای ابن‌خلدون و مونتسكيو» در شمارگان 1100 نسخه، 388 صفحه، قطع رقعي و جلد شوميز به زودی روانه بازار نشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط