دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۲
دهباشی با دو کتاب فلسفی می آید

استاد فلسفه دانشگاه اصفهان، تأليف «فرهنگ اصطلاحات فلسفي و عرفاني» و ترجمه كتاب «مابعدالطبيعه ملاصدرا» نوشته فضل‌الرحمان را به پایان رساند و آماده انتشار کرد._

 دهباشي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، از تأليف كتاب «فرهنگ اصطلاحات فلسفي و عرفاني» و ترجمه كتاب «مابعدالطبيعه ملاصدرا» نوشته فضل‌الرحمن، استاد پاكستاني‌الاصل فلسفه اسلامي در دانشگاه واشنگتن آمريكا، خبر داد.

دهباشي گفت: تمامي منابع مورد استفاده در تأليف فرهنگ اصطلاحات فلسفي و عرفاني، خارجي است و شامل آثاري است كه مستشرقين، استادان و مترجمان خارجي در آن‌ها به موضوعات گوناگون فلسفه اسلامي، عرفان و كلام پرداخته‌اند. اين منابع بيش از 150 عنوان همانند فرهنگ آكسفورد، دايره‌المعارف پل ادواردز، كتاب‌هاي ترجمه شده فلسفه و عرفان اسلامي به زبان انگليسي و... را شامل مي‌شود.

به گفته دهباشي، تأليف اين فرهنگ دو زبانه بيش از 10 سال زمان برده و وی هنوز با ناشري درباره انتشار آن به توافق نرسيده ‌است.

كتاب ديگري كه دهباشي آن را ترجمه كرده، «مابعداطبيعه ملاصدرا»، نوشته مرحوم فضل‌الرحمن، استاد پاكستاني‌الاصل فلسفه اسلامي دانشگاه واشنگتن آمريكا نام دارد كه انتشارات دانشگاه نيويورك آن را منتشر كرده است.

اين كتاب به همه مسايل فلسفه ملاصدرا از وجود تا معاد، بر اساس اسفار ملاصدرا مي‌پردازد و مترجم در پاورقي‌ها با استناد به آثار اين فيلسوف موارد نقادانه‌اي را نيز ذكر كرده‌ است. اثر حاضر، پس از ويرايش دو فصل باقيمانده در ابتداي سال 88 آماده انتشار خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط