پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
هیئت داوران نخستین جشنواره نقالان سوره معرفی شدند

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی خبر از معرفی هیئت داوران نخستین جشنواره نقالان سوره داد.

اکرم صدیقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، گفت: تیم هیئت داوران نخستین جشنواره نقالان سوره در خراسان شمالی معرفی و این افراد در زمره بهترین هنرمندان استان خراسان شمالی قرار دارند.
 
وی اظهار کرد: عباس کریمی متولد سال ۱۳۴۶ در بجنورد است. این هنرمند در زمینه کارگردانی، نویسندگی و بازیگری آثاری از جمله خان کلمیشی، عشق آباد، افرا و هزار سال و یک روز را به ثبت رسانده است. وی داوری چندین دوره از جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره استانی تئاتر سوره را نیز در کارنامه خود دارد.
 
 صدیقی با اشاره به داور دیگر ادامه داد : محمد یحیی‌آبادی متولد سال ۱۳۶۷ از خطه اسفراین است. وی درزمینه کارگردانی تئاتر چند اثر نمایشی را به روی صحنه برده است. یحیی‌آبادی در زمینه نقالی شهداء نیز فعال بوده و پرده‌خوانی شهید رجبعلی محمدزاده را در سطح استان خراسان شمالی اجرا کرده است.
 
و در پایان به معرفی تنها بانوی داور این دوره پرداخت و خاطر نشان کرد: انسیه حاجی‌زاده نیز از هنرمندان شهرستان جاجرم و متولد سال ۱۳۶۶ است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده هنر و معماری تهران می‌باشد و کارگردانی آثاری چون کمکم کن، فراموشی، سهم عاشقی و سفری آشنا و همچنین تدریس کارگاه آموزش نقالی در شهرستان گرمه از جمله سوابق هنری اوست.
 
شایان ذکر است که آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی نقالان سوره پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ بعد از نماز مغرب و عشاء در محل تماشاخانه شمس بجنورد برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها