یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
«نقش زنان در جنگ‌های دوران خلافت امیرالمومنین(ع)» بررسی می‌شود

«نقش زنان در جنگ‌های دوران خلافت امیرالمومنین(ع)» از سوی انجمن زنان پژوهشگر تاریخ با همراهی آکادمی نقطه بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست نقد و بررسی «نقش زنان در جنگ‌های دوران خلافت امیرالمومنین(ع)» از سوی انجمن زنان پژوهشگر با همراهی آکادمی نقطه، یکشنبه 22 مردادماه 1402 برگزار می‌شود. در این نشست دکتر فرید صادقی سخنرانی می‌کند.

زنان به عنوان نیمی از جمعیت جوامع در بسیاری از حوادث و وقایع اجتماعی نقش دارند. این نقش نه تنها در امروز بلکه در گذشته‌های تاریخی و در سرزمین‌های مختلف وجود داشته است. بررسی نقش زنان در تحولات مختلف اجتماعی در گذشته اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موضوعی با ارزش است که حاصل آن می‌تواند برای جوامع امروزی نیز مفید باشد. عصر حکومت امام علی (ع) هرچند دوره‌ای کوتاه بود، اما بررسی ابعاد مختلف آن، به خصوص نقش زنان در جنگ‌های آن دوره، بسیار با اهمیت است.

هرچند در نگاه اولیه نسبت به حضور زنان در جنگ های عصر حکومت امام علی (ع) نظرات به حضور عایشه در جنگ جمل معطوف می شود و ابعاد این حضور قابل بررسی است؛ اما حضور زنان در آن عصر فقط به این مسأله محدود نمی گردد؛ بلکه برعکس، در جبهه امام (ع) چه در جنگ جمل و چه صفین شاهد حضور بانوانی با ایمان هستیم که به نقش آفرینی پرداخته اند.

نشست نقد و بررسی «نقش زنان در جنگ‌های دوران خلافت امیرالمومنین(ع)» یکشنبه 22 مرداد ماه 1402 ساعت 17 در نشانی خیابان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، کوچه نایبی، پلاک 23، باشگاه اندیشه پذیرای علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها