دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
مهلت ارسال آثار به دوازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس بوشهر تمدید شد

بوشهر- مدیر ادبیات و تاریخ حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر از تمدید مهلت ارسال آثار به بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت و دوازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس استان بوشهر خبر داد.

زهرا شاعری در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: بنا به درخواست شاعران هم‌استانی، مهلت ارسال آثار به دوازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس استان بوشهر تا 20 مهرماه تمدید شد. پیش از این، آخرین مهلت ارسال آثار به این رویداد، 31 شهریور 1402 اعلام شده بود.

وی در تشریح محورهای موضوعی این جشنواره توضیح داد: بخش عمومی شعر دفاع مقدس و مقاومت، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌المللی اسلامی، شعر دفاع مقدس، ولایت‌محوری و جهاد تبیین، شعر دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و نقش زنان، شعر دفاع مقدس و مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و شهدای روحانی، شعر دفاع مقدس، دانشجو و دانش‌آموز، شعر دفاع مقدس و سرود و ترانه و طنز در شعر دفاع مقدس به عنوان محورهای بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت و دوازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس استان بوشهر اعلام شده‌اند.

شاعری ادامه داد: همچنین در این دوره با توجه به هتک حرمت قرآن در غرب و مسئله تبیین حجاب در جامعه، دو محور جدید؛ یعنی «دفاع مقدس، جلوه‌ای از قرآن و انسان‌سازی» و «از قیام گوهرشاد تا شهدای عفاف» به موضوعات این جشنواره افزوده شده است.

مدیر ادبیات و تاریخ حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر یادآور شد: این رویداد با هدف تبیین مبانی فرهنگ ایثار و شهادت به زبان هنر شعر، استفاده از ظرفیت فوق‌العاده شعر برای روایت و ترسیم روزهای هشت سال دفاع مقدس، تقویت کمیت و کیفیت ادبیات پایداری استان، کشف و پرورش استعدادهای جدید به‌ویژه تربیت شاعران نوجوان در حوزه شعر دفاع مقدس، گسترش حوزه فعالیت ادبیات پایداری در استان و کشور برگزار می‌شود.

شاعری گفت: شاعران تا 20 مهر 1402 فرصت دارند آثار خود را با محوریت‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، در فایل word به نشانی الکترونیکی جشنواره Defa.adaiyat.bushehr@gmail.com  یا در پیام‌رسان ایتا به شماره 09391508180 ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها