چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
با پرفروش‌ترین کتاب‌های دفاع مقدس امسال آشنا شوید/ «مهاجر سرزمین آفتاب» در صدر و «سلام بر ابراهیم» همچنان پرفروش

بنا بر اطلاعات رسمی سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران، پرفروش ترین آثار دفاع مقدس امسال این ده کتاب هستند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بنا بر آمار رسمی ۱۰ اثر پرفروش دفاع مقدس امسال به ترتیب بیشترین فروش کتاب‌های زیر هستند که در صدر این فهرست کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» آفتاب قرار دارد.

«مهاجر سرزمین آفتاب»، «دو انگشت روی یک ماشه»، «شیر سوار»، «سلام بر ابراهیم»، «من میترا نیستم»، «تنها گریه کن»، «حوض خون»، «زینب خانم» «دختر شینا» و «عصرهای کریسکان» به ترتیب ۱۰ اثر پرفروش دفاع مقدس در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران بوده است.
 
این در ادامه به بهانه هفته دفاع مقدس ضمن اعلام این آثار، مرور و معرفی این ده کتاب را در ادامه می‌خوانید.
 
۱. مهاجر سرزمین آفتاب
«مهاجر سرزمین آفتاب» زندگی‌نامه‌ بانوی ژاپنی مسلمان و مادر شهید، خانم کونیکو یامورا را روایت می‌کند. حمید حسام و مسعود امیرخانی نویسندگان این کتاب هستند. این کتاب در صدر کتب پرفروش حوزه ادبیات پایداری در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. مهاجر سرزمین آفتاب در قالب خاطره و زندگی‌نامه تدوین شده است و کودکی تا میانسالی خانم یامورا مادر شهید نوزده ساله عملیات والفجر یک را روایت می‌کند. این کتاب توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شده است.
 
 
۲. دو انگشت روی یک ماشه
کتاب «دو انگشت روی یک ماشه» در ردیف دوم کتب پرفروش نمایشگاه کتاب امسال قرار دارد.این کتاب ماشه» خاطرات سیروس شهبازی را روایت می‌کند که توسط حسین و حسن شیردل به رشته تحریر درآمده است. سیروس شهبازی با روایتی منحصر به فرد از خاطرات سال‌های جنگ، دلاورمردی‌های رزمندگان را برای مخاطب شرح می‌دهد.

۳. شیرسوار
کتاب «شیرسوار» روایتگر زندگی سردار شهید حاج جعفر (بهروز) شیرسوار است که همسر و فرزندان این شهید بزرگوار راوی کتاب هستند.
انتشارات هاجر (وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران) دو کتاب رتبه دوم و سوم را منتشر کرده است.
 

۴. سلام بر ابراهیم
«سلام بر ابراهیم» شاخص‌ترین کتاب حوزه دفاع مقدس در سال‌های اخیر است. این کتاب زندگی‌نامه و ۶۹ خاطره درباره شهید مفقودالاثر «ابراهیم هادی» را روایت می‌کند. سلام بر ابراهیم از ۱۳۹۲ تا به حال بیش از صد بار تجدید چاپ شده است. این کتاب که به همت گروهی از نویسندگان به رشته تحریر درآمده است توسط انتشارات شهید ابراهیم هادی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 

۵. من میترا نیستم
«من میترا نیستم» پنجمین اثر پرفروش نمایشگاه کتاب امسال بود. این کتاب روایتگر خاطرات شهید زینب کمایی، سوژه ترور مجاهدین خلق است که به دلیل فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مورد غصب منافقین قرار گرفت و در سن چهارده سالگی توسط آنان ترور شد و به شهادت رسید. این کتاب که در گذشته با عنوان «راز درخت کاج» منتشر شده بود، پس از بازبینی با نام جدید وارد بازار کتاب شد. این کتاب توسط معصومه رامهرمزی تدوین و انتشارات آوای کتاب پردازان آن را منتشر کرده است.
 

۶. تنها گریه کن
کتاب «تنها گریه کن» نوشته اکرم اسلامی در رتبه ششم این لیست قرار دارد. این کتاب روایت‌گر زندگی خانم اشرف‌السادات منتظری مادر شهید محمد معماریان است. این کتاب از مبارزات انقلابی مادر شهید معماریان تا بعد از شهادت فرزندش را روایت می‌کند و نثری شیرین و مادرانه دارد. «تنها گریه کن» در ۲۶۵ صفحه توسط انتشارات حماسه یاران منتشر شده است.
 

۷. حوض خون
کتاب «حوض خون» اما با موضوعی متفاوت و جذاب در رده هفتم پرفروش‌های نمایشگاه بود. این کتاب خاطرات 64 نفر از زنان اندیمشک از رخت‌شویی در دفاع مقدس را روایت می‌کند. فاطمه سادات میرعالی این کتاب را با همکاری دفتر تاریخ شفاهی اندیمشک و واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نگارش و تدوین کرده و انتشارات راه‌یار ناشر آن است. «حوض خون» سومین ‌عنوان از مجموعه‌ «پشتیبانی جنگ» و چهارمین‌ عنوان مجموعه از «زنان انقلاب» است که توسط این ناشر منتشر شده است.
 

۸. زینب خانم
هشتمین کتابی که در لیست پرفروش‌های نمایشگاه کتاب قرار دارد، مربوط به حوزه کودک و نوجوان است. زینب کمایی امسال برای دومین بار سوژه پرمخاطب نمایشگاه بود. کتاب «زینب خانم» که توسط عاطفه سادات موسوی تدوین شده است، خاطرات شهید زینب کمایی را برای مخاطب نوجوان خود روایت می‌کند. انتشارات کتابک این کتاب را در ۲۴ صفحه روانه بازار کتاب کرده است.
 

۹. دختر شینا
«دختر شینا» یکی دیگر از معروف ترین کتب حوزه ادبیات پایداری در سال‌های اخیر است. این کتاب که درباره زندگی قدم‌خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی است، روایتی زنانه از حضور زنان در جنگ به مخاطب ارائه می‌کند. بهناز ضرابی‌زاده این کتاب را در ۲۶۴ صفحه نوشته و انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است.
 

۱۰. عصرهای کریسکان
اما دهمین کتاب از لیست پرفروش‌های دفاع مقدس، کتابی است که این روزها با استقبال بسیاری از اهالی کتاب مواجه شده است. «عصرهای کریسکان» که به خاطرات امیر سعیدزاده می‌پردازد. سعیدزاده یکی از منحصر به فردترین رزمندگان دفاع مقدس است که تنش و مبارزات عمیقی با حزب کومله کردستان داشت. سرگذشت حیرت‌انگیز و جذاب سعیدزاده توسط کیانوش گلزار راغب تدوین و نگارش شده است. اگر به موضوعات مرتبط با عناصر ضدانقلاب در کردستان علاقه دارید این کتاب انتخاب خوبی است. انتشارات سوره مهر این کتاب را منتشر کرده است.
 

دیگر پرفروش ها
در جدول پرفروش های نمایشگاه کتاب تهران بعد از ده کتاب معرفی شده این آثار در رتبه های بعدی قرار گرفته اند؛
۱۱. «شناسنامه شهید ابراهیم هادی»
۱۲. «خاک‌های نرم کوشک» سرگذشت شهید عبدالحسین برونسی به قلم سعید عاکف
​​​۱۳. «قصه ننه علی» زندگی زهرا همایونی، مادر شهیدان امیر و علی شاه‌آبادی به قلم مرتضی اسدی
۱۴. «در کمین گل سرخ» روایتی از زندگی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی به قلم محسن مومنی شریف
۱۵. «مربع‌های قرمز» خاطرات شفاهی حاج‌حسین یکتا از دوران کودکی تا پایان دفاع مقدس به قلم زینب عرفانیان
۱۶. «خط مقدم» نوشته روایتی داستانی و مستند از تشکیل یگان موشکی ایران با محوریت زندگی شهید حسن طهرانی مقدم به قلم فائضه غفارحدادی و محمدحسین پیکانی
اینها از دیگر کتب پرفروش حوزه دفاع مقدس هستند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها