دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
کشف استعدادهای قصه‌گویی در جشنواره «با قصه لبخند بسازیم»

خراسان شمالی- کارشناس مسئول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف در جشنواره قصه‌گویی ایجاد جریان فرهنگی است که می توان در آن استعدادهای قصه‌گویی استان را کشف و هدایت کرد و آموزش داد.

نرگس برهمند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران( ایبنا ) در بجنورد اظهار کرد: جشنواره قصه‌گویی در سال جاری در بخش‌های « مدرن و کلاسیک »، « آئینی و سنتی »، «زبان اشاره» و «۹۰ ثانیه‌ای» برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به حذف مرحله منطقه‌ای در این جشنواره بیان کرد: شعار امسال جشنواره قصه‌گویی «با قصه لبخند بسازیم» است.
 
برهمند افزود: بعد از ارسال و بارگزاری آثار در سایت، برگزیدگان استانی با توجه به درصد شرکت‌کنندگان انتخاب خواهند شد.
 
وی گفت: بعد از انتخاب، برگزیدگان در اجرای حضوری شرکت و برگزیدگان نهایی بعد از داوری در مرحله استانی، در بخش‌های مختلف طبق سهمیه جشنواره اعلام خواهند شد.

برهمند با اشاره به سهمیه در نظر گرفته شده در بخش‌های مختلف جشنواره، عنوان کرد: بزرگسال کانونی در بخش مدرن و کلاسیک دو نفر و در بخش غیر کانونی یک نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد و در بخش نوجوان سه نفر، در بخش مادربزرگ پدربزرگ و بخش آئینی سنتی دو نفر و دربخش قصه‌های زبان اشاره دو نفر سهمیه برای اعزام به مرحله کشوری خوهند داشت.
 
وی با اشاره به اینکه گروه سنی شرکت کنندگان در جشنواره ۱۲ سال به بالاست تصریح کرد: محور‌های امسال جشنواره بخش قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، روایت اراده تحت عنوان قصه کار آفرینان و صاحبانان عرصه کار و تلاش نیز از دیگر بخش های قصه گویی امسال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها