یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۱
منوری: انقلاب با شعر انقلاب شناخته شده است

هادی منوری برگزیده بخش شعر انقلاب سومین جشنواره شعر فجر، گفت: شعر از قديمي‌ترين هنرهاست كه همواره متعهد و همراه انقلاب بوده و همچنين نقش بسيار گسترده اي در شناساندن انقلاب، اهداف و آرمان‌های آن داشته است.\

 منوري در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با بيان اين مطلب افزود: برگزاري جشنواره شعر فجر در اين 3 سال تاثيرات زيادي داشته است و جريان شعري را ايجاد كرده كه اين جريان در آثار صاحبان شعر نيز تاثيرگذار بوده است.

وي ادامه داد: البته با توجه به نوپابودن جشنواره ضعف هايي نيز وجود دارد؛ از جمله در بخش بين‌الملل كه بايد نگاه و ارتباطات ما بين المللي باشد و ستادي در خارج از مرزهاي ايران براي انعكاس اين بخش فعاليت كند.

منوري اشاره كرد: تا كنون فرهنگ شعري ما بيشتر وارداتي بوده و آثار شعري ترجمه شده مورد استقبال قرار مي گيرد. بايد در ترجمه آثار برتر شعر تلاش شود تا بتوانيم آثار شعري را كه نشان دهنده فرهنگ ما نيز هست صادر كنيم.

وي تاكيد كرد: در اين 3 سال جشنواره رشد خوبي داشته و دايره گسترده تري را شامل شده است چراكه شاعران بيشتري به جشنواره توجه كردند.

اين شاعر تصريح كرد: تكريم از شعر ، تكريم از ارزش هاست و هرچه به شعر بيشتر احترام بگذاريم به ارزش ها احترام گذاشته ايم.

وي در بخش ديگر از سخنانش درباره شعر انقلاب اظهار داشت: شعر پيشروترين و قديمي ترين هنر متعهد و همراه انقلاب بوده است و بيشترين دين را نسبت به مذهب و آيين ادا كرده است؛ بايد توجه داشت كه شعر نقش خودش را در انقلاب به خوبي ثابت كرده و در شناساندن آن بسيار موثر بوده است.

برگزيده سومين جشنواره شعر فجر در پايان گفت: متاسفانه روزنامه هاي محلي نسبت به وظيفه اطلاع رساني خود و شاخص كردن چهره هاي شهرستان ها به خوبي عمل نمي كنند و به علت حب و بغض از اين كار امتناع مي ورزند. در حالي كه بايد به دور از حب و بغض وظيفه روزنامه‌نگاري خود را در پوشش همه‌جانبه فعالیت‌های جشنواره شعر فجر در حوزه استانی، به جاي آورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط