یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۵
بيگي حبيب‌آبادي: جشنواره شعر فجر افق روشنی پیش رو دارد

پرويز بيگي حبيب‌آبادي، شاعر پيشكسوت تجليل شده در سومين جشنواره شعر فجر، گفت: سومین دوره جشنواره شعر فجر با وجود داشتن نقاط قوت و ضعف، راه هموارتری را به نسبت دوره‌هاي پيشين خود پیموده است و افق روشنی پیش رو دارد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «حبیب آبادی» درباره نوپایی جشنواره شعر فجر و رویکرد موثر دست‌اندر‌کاران آن گفت: جشنواره شعر فجر امسال سومین سال خود را سپری می‌کند، در حالی که ديگر جشنواره‌های هنری كشور، 25 تا 27 سال است که در حال تجربه و تداوم اند. طبیعی است در جشنواره‌ای که تنها سه تجربه داشته، برخی نقاط قوت و ضعف وجود داشته باشد.

این شاعر پیشکسوت افزود: طبیعی است که در هر جشنواره نقاط قوت و ضعف جشنواره قبل را بررسی مي‌كنند و نقاط قوت را تداوم می‌بخشند. بخش بين الملل جشنواره امسال، در مردادماه سال بعد و در سطحی بین‌المللی برپا مي شود و نویدبخش حضور شاعران مطرح سراسر جهان خواهد بود.

وی با اشاره به دو بخش جشنواره توضیح داد: این جشنواره که در دو بخش برگزار شد، با استقبال زیادی همراه بود. حدود 500 اثر به دبیرخانه راه یافت و بدیهی است که پس از این همه سال تعلل در برپایی، از چهر‌ه‌هایی که در این سال‌ها حضوری جدی در عرصه شعر داشتند، تجلیل شود.
 
بيگي حبيب‌آبادي ادامه داد: بر اثر همین سیاست در شورای سیاست‌گذاری از 30 شاعر به عنوان شاعر پیش‌کسوت نام برده شد و 80 شاعر نیز مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتند. این حرکت می‌تواند تداوم یابد و شاعران، سال آینده در حوزه رقابتی بیشتر فعال باشند.

این پیشکسوت تجلیل شده در سومین دوره جشنواره شعر فجر، با بیان وجوه دیگر جشنواره خاطرنشان کرد: این جشنواره قالب‌های مختلف شعری را با انواع موضوع‌ها مورد بررسی قرار داده، جوان‌ترین شاعران در آن شرکت داشته‌اند و توجهی ویژه به بخش بین‌المللی شده است. 

حبیب آبادی در پایان گفت: این جشنواره نویدبخش جشنواره‌های بعدی خواهد بود و قطعا تاثیر به‌سزایی در رشد و تحول آثار شعری امروز بر جای خواهد گذاشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط