پنجشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۴
كتاب، ضد دوپينگ است

نويسنده و پژوهشگر ورزشي تصريح كرد: دوپينگ داراي ظاهري جذاب است و جوانان را به سوي خود جذب مي‌كند و كتاب يكي از عوامل بازدارنده در استفاده از مواد نيروزاي غيرمجاز به حساب مي‌آيد و در حقيقت كتاب، ضد دوپينگ است./

دكتر ژاله معماري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: تبديل كتاب‌هاي قطور و كاملا علمي كه دربرگيرنده اطلاعات ضد دوپينگ‌اند، به آثار كم حجم و عامه فهم مي‌تواند يكي از راه‌هاي مقابله با استفاده از فراورده‌هاي خوني و داروهاي نيروزاي غير مجاز(دوپينگ) باشد.

 وي همچنين حمايت از بخش خصوصي در حوزه انتشار كتاب با موضوع دوپينگ را زيربنايي براي افزايش اطلاعات جوانان درباره‌ عوارض دوپينگ عنوان كرد.
 
مسوول طرح نظام مربيگري آكادمي ملي المپيك ادامه داد: انتشار كتاب‌هاي تك‌آموز توسط آكادمي ملي المپيك، گامي مناسب براي شروع فعاليت در حوزه انتشارات ورزشي توسط سازمان‌هاي دولتي ورزش كشور به حساب مي‌آيد، اما متاسفانه تاكنون درباره دارو‌هاي نيروزا و دوپينگ كتابي از سوي اين نهاد‌ها منتشر نشده است.

معماري اضافه كرد: با توجه به جمعيت كشور، تعداد كتاب‌ها و تبليغات ضد دوپينگ كافي نيست در صورتي كه فضاي گسترده‌اي در حوزه ورزش و به‌ويژه تغذيه ورزشي وجود دارد.

وي گفت: بسياري از ورزشكاران به دنبال مطالعه و تحقيق نيستند و آگاهي آن‌ها درباره‌ دويينگ بسيار اندك است. بايد رسانه‌هاي سمعي و بصري در كنار فعاليت انتشار كتاب توسط اهل قلم و ناشران، فعاليت‌هايي در راستاي افزايش سطح فرهنگ مطالعه بين ورزشكاران انجام دهند. 

وي تصريح كرد: امروزه تعدادي از كشور‌هاي پيشرفته جهان، روش‌‌هاي استفاده صحيح از دارو‌هاي نيروزايي را كه در ايران و بسياري از نقاط جهان ممنوع به شمار مي‌روند،كشف كرده‌اند و بدون در نظر گرفتن ممنوعيت آن‌ها از سوي ستاد جهاني مبارزه با دوپينگ(وادا) به استفاده از آن‌ها از طريق علمي و صحيح مي‌پردازند. اين موضوع هنگامي شكل مي‌گيرد كه پژوهش‌هايي عميقي در اين حوزه انجام شود.
 
وي در پايان عنوان كرد: همچنين، ساخت فيلم و برنامه‌هاي تلويزيوني يكي از راه‌هاي مناسب براي كاهش استفاده از داروه هاي نيروزا و غير مجاز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط