سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۱
روايتي از ورود اسلام به زامبیا

نخستين کتاب درباره آشنائی با مسلمانان زامبیا و مراکز اسلامی با عنوان «اسلام در زامبيا» نوشته «فلیکس پیری» از سوي موسسه لیمبانی منتشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، کتاب اسلام در زامبیا با تشريح تاریخ ورود اسلام به زامبیا، به ارايه تصاویری از مساجد و مراکز مسلمانان در اين سرزمين پرداخته است.

به اعتقاد نویسنده کتاب، اسلام در زامبیا از طريق مساجد و مراکز در حال رشد است. لذا در اين نوشتار مراکز و مساجد مسلمانان معرفی شده‌اند.

در مراسم معرفي اين كتاب، پس از سخنراني پدر ماتورل، رئیس مرکز تحقیقات کاتولیک، دکتر چاکولیمبا، مدیر انتشارات لیمبانی، درباره اهمیت اين اثر گفت: مطالب اين کتاب بدون تعصب و بر اساس تحقیقات میدانی جمع آوری شده‌اند و اين نوشتار یکی از آثار مفید در معرفی فرهنگ اسلامی به شمار مي‌رود.
 
همچنين محمد اسدي‌موحد، سرپرست نمایندگی فرهنگی جمهوري اسلامي ايران در لوزاكا، در مراسم معرفی این کتاب در مرکز تحقیقات کلیسای کاتولیک گفت: زحمات و تلاش‌های مولف قابل ستایش است ولی کم‌توجهی وي به مراکز شیعه و اختصاص تنها یک صفحه از کتاب به فعالیت‌های شیعیان، از نقاط ضعف این کتاب محسوب مي‌شود.
 
چاپ اول كتاب «اسلام در زامبيا» در 268 صفحه و قطع وزیری همراه با تصویری از مساجد شهر لوزاکا منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط