سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۰
برگزاري همايش «جايگاه قرآن در مكتب اهل‌بيت(ع)» در زامبیا

همايش «جايگاه قرآن در مكتب اهل‌بيت(ع)» به همت نمایندگی فرهنگی جمهوري اسلامي ایران و همکاری مرکز اسلامی لوینگستون در سالن اجتماعات شهرداری شهر لوينگستون زامبيا برگزار شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين همايش با حضور محمد اسدی‌موحد، سرپرست نمایندگی فرهنگی كشورمان در زامبيا، «شيخ جبرئيل» عضو شورای شهر «لوينگستون» و مدير فرهنگی مركز اهل‌بيت(ع)، «شيخ حبيب» امام جماعت مسجد امام رضا(ع) شهر لوينگستون و جمعي از متخصصان اين حوزه برگزار شد.

محمد اسدی‌موحد، سرپرست نمایندگی فرهنگی كشورمان در زامبيا، طی سخنانی در اين همايش گفت: جمهوری اسلامی ايران اهتمام ويژه‌ای در برگزاری كلاس‌های حفظ، قرائت و تفسير كتاب آسماني قرآن، برگزاری مسابقات ملی و بين‌المللی قرآن كريم و چاپ كتاب‌های قرآنی به زبان‌های مختلف دارد. 

وی در ادامه سخنانش همراه با قرائت حديث مشهور ثقلين، اظهار داشت: قرآن كريم در مكتب اهل‌بيت(ع) جايگاه ويژه‌اي دارد و طبق آموزه‌های دينی، قرآن به عنوان ثقل اكبر مطرح شده و اهتمام به فعاليت‌های قرآنی بعد از پيروزی انقلاب اسلامی چشمگير است. 

اسدی‌موحد يادآور شد: فعاليت‌های قرآنی يكی از حوزه‌های اصلی فعاليت در زمينه‌های دينی و فرهنگی بعد از انقلاب اسلامی است كه نقش به‌سزايی در پاسداری ايران از مكتب و مدرسه تشيع در اين كشور دارد. 

سرپرست نمایندگی فرهنگی در زامبيا تصريح‌ كرد: قرآن كريم در عصر كنونی به عنوان شفای امراض درونی و معنوی جامعه مطرح است و مسلمانان بايد از اين كتاب درس بگيرند. مسلمانان بايد مطابق با نظرات ائمه اطهار(ع) و نامه‌های امام مهدی(عج) در حفظ و حمايت از اين كتاب آسمانی بكوشند. 

در ادامه اين مراسم، «شيخ جبرئيل» عضو شورای شهر «لوينگستون» و مدير فرهنگی مركز اهل‌بيت(ع) قرآن را كتاب هدايت عنوان خواند و به بحث درباره معجزات قرآن و ديدگاه‌های امام خمينی(ره) در دفاع از قرآن پرداخت. 

سپس «شيخ حبيب» امام جماعت مسجد امام رضا(ع) شهر لوينگستون طی سخنانی در اين همايش مسلمانان را به اتحاد دعوت كرد. 

در اين مراسم همچنين رايزني فرهنگي ايران از انتشار كتاب «من هم می‌توانم نماز بخوانم» در كشور روسيه خبر داد و اظهار داشت: این کتاب دربردارنده آموزش‌هاي صحيح خواندن نماز است.
 
كتاب «من هم می‌توانم نماز بخوانم» نوشته مراد عبداله از سوي انتشارات ایلیا در 128 صفحه در روسيه چاپ و منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط