شنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۶
شناسايي خطرات دوپينگ با مطالعه كتاب‌هاي تخصصي

نايب رييس فدراسيون پزشكي ورزشي با تاكيد بر اهميت مطالعه كتاب‌هاي تخصصي توسط ورزشكاران اظهار داشت: ورزشكاران تنها از طريق مطالعه صحيح مي‌توانند اطلاعات پزشكي و تخصصي رشته‌هاي خودشان، معايب دوپينگ و علايم خطر را بشناسند._

لاله حاكمي در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب‌ ايران (ايبنا)، گفت: ورزشكاران بايد در تمامي زمينه‌ها به‌ويژه استفاده از مواد و داروهاي نيروزا مطالعات فراواني داشته باشند و بتوانند همگام با پيشرفت علم پزشكي، اطلاعات خود را به‌روز كنند و اين امر با مطالعه كتاب‌هاي مفيد و سود‌مند محقق مي‌شود.

وي با تأكيد بر اين موضوع كه «ورزشكاران بايد علايم خطر را بشناسند تا بتوانند از بروز آن پيشگيري كنند» تصريح كرد: آنها بايد در شرايط حاد و در صورات عدم حضور پزشك بتوانند از هرگونه آسيب‌ديدگي جلوگيري يا براي درمان اقدام كنند. در اين موقعيت، مربيان و ورزشكاران با مطالعه كتاب‌هايي كه توسط فدراسيون در اختيار آنها گذاشته مي‌شود، مي‌توانند منابع مناسب اطلاع‌رساني‌هاي تخصصي در زمينه‌هاي مورد نياز خود را بشناسند.

حاكمي درباره فعاليت‌هاي فدراسيون پزشكي ورزشي در زمينه كتابخواني اظهار داشت: كتابخانه فدراسيون به صورت آزاد عضوگيري مي‌كند. در اين كتابخانه كتاب‌هاي روز دنيا به دو زبان فارسي و لاتين به علاقه‌مندان ارايه مي‌شوند. همچنين تاكنون چندين جلد كتاب با همكاري دانشگاه تهران توسط فدراسيون پزشكي ورزشي منتشر شده‌ است.

وي خاطرنشان كرد: از ديگر اقدامات فدراسيون مي‌توان به چاپ بروشور و فصل‌نامه «پيك سلامتي» اشاره كرد كه مخاطبان اصلي آن مربيانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط