چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۰
كتابخواني در كودكي يا دوپينگ در بزرگسالي؟

بنيانگذار سبك كيوكوشينگ كاراته در ايران، اطلاع‌رساني درباره عوارض استفاده از داروها و فرآورده‌هاي خوني نيروزاي غيرمجاز (دوپينگ) در مدارس از طريق مطالعه كتاب را عاملي براي پيشرفت ورزش كشور و جلوگيري از دوپينگ كودكان و نوجوانان در دوران بزرگسالي عنوان كرد._

محمد‌رضا آذوغ در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: براي جلوگيري از دوپينگ ورزشكاران بايد به كشف استعداد‌هاي رشته‌هاي مختلف ورزشي از ميان كودكان و آموزش آنها در سنين پايه در مدارس و باشگاه‌هاي و ارايه كتاب‌هاي مناسب با سطح آن‌ها پرداخت.

وي افزود: پتانسيل بالاي ورزش كشور بايد با آموزش و فرهنگ‌سازي در حوزه مطالعه در دوران كودكي همراه شود تا بتواند ورزشكاراني با آگاهي بالا را در اختيار تيم‌‌هاي ملي قرار دهد.

نماينده سازمان جهاني كيوكوشينگ كاراته تزوكا در ايران، خاورميانه و آمريكاي‌ جنوبي گفت: امروزه ورزشكاران آگاهي مناسبي نسبت به استفاده از دارو‌هاي نيروزاي غير مجاز كسب كرده‌اند اما متاسفانه در بسياري از زمان‌ها شاهد ريشه دواندن دوپينگ بين جوانان هستيم.

دارنده دان شش كيوكوشينگ تصريح كرد:‌ بدن ورزشكاران حرفه‌اي نسبت به ورزشكاران آماتور به پروتئين و ويتامين‌ بيشتري نياز دارد كه مكمل‌هاي غذايي مي‌تواند اين نياز را از بين ببرد، اما بايد استفاده از مكمل‌هاي غذايي قانوني و استاندارد را در برنامه غذايي ورزشكار قرار داد و از استفاده از مكمل‌هاي غيرمجاز جلوگيري كرد. 

وي اظهار داشت: اگر ورزشكاران بتوانند نياز بدن خود به ويتامين‌ها، پروتيين‌ها و املاح ‌معدني را با استفاده از مواد طبيعي تامين كنند، مي‌توان به حفظ آمادگي جسماني و حضور موفق آن‌ها در ميادين حرفه‌اي ورزش اميدوار بود.

مربي تيم ملي سبك‌هاي آزاد ايران عنوان كرد: امروزه علم ‌ورزشي دنيا از لحاظ تغذيه، تمرينات و ايجاد فنون ‌جديد رو به بيشرفت است و وجود كتاب‌هاي روز دنيا در اين زمينه كمك بسياري به ورزشكاران و مربيان رشته‌هاي مختلف ورزشي از جمله ورزش‌هاي رزمي مي‌كند.
 
نويسنده حوزه ورزش و تربيت بدني اضافه كرد: كتاب گنجينه‌اي ارزشمند است زيرا اطلاعات و تجربيات يك پيشكسوت و يك مربي آگاه را به مخاطب ارايه مي‌دهد. 

محمد‌رضا آذوغ نويسنده كتاب‌هاي «آموزش دفاع شخصي و مبارزه» و «شگرد‌هاي مبارزه كاراته آزاد»است. وي همچنين كتاب‌هاي «كاراته براي كودكان» و جلد دوم «آموزش دفاع شخصي و مبارزه» را تاليف كرده است كه هنوز به مرحله چاپ نرسيده است. 

وي دليل موفقيت‌هاي خود در ورزش‌هاي‌ رزمي را مطالعه و كسب اطلاعات روز دنيا عنوان كرد و گفت: جا دارد مسوولان به دليل وجود مخاطبان كم كتاب‌هاي رزمي، براي حمايت از نويسندگان و ناشران اين حوزه تلاش بيشتري انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط