یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۱
سيدحسيني عاشق فرهنگ بود

بابك احمدي صبح امروز(یکشنبه ۱۳ ارديبهشت) در مراسم تشيع پيكر رضا سيد‌حسيني گفت: سيد‌حسيني به ما درس زندگي داد. او به فرهنگ ايران عشق می‌ورزيد و قصد داشت آن را گسترش دهد.\

به گزارش خبرگزاری كتاب ايران(ايبنا)، احمدي که در اين مراسم پس از وداع خانواده رضا سيدحسيني با پيكر وي سخن می‌گفت، به حاضران توصيه كرد: به جاي گريه بهتر است درس زندگي را كه سیدحسینی برايمان به يادگار گذاشت، برجسته كنيم. 

وي افزود: سيدحسيني به فرهنگ ايران عشق مي ورزيد. او به اين فرهنگ كمك فراواني كرد و در اين شرايط اين انگيزه را پيش می‌برد. 

اين مترجم حوزه اندیشه و فلسفه هنر خاطرنشان كرد: ما همه رفتني هستيم و نبايد درس اصلي سيدحسيني را فراموش كنيم.
 
احمدي تصريح كرد: دو عنصر مهم در كار سيدحسيني بود؛ از جمله عشق و علاقه به فرهنگ و نگاه حرفه‌اي به كار. كمر او در غم از دست دادن پسرش خم شد، ولي تا آخرين لحظه كار كرد. 

وی با اشاره به تاليف دانشنامه «فرهنگ آثار» اضافه كرد: سيدحسيني با وجود غم و اندوهي كه اين اواخر داشت، پروژه فرهنگ آثار را پیش برد و تا روز آخر كار كرد. او در همين روزهاي واپسين می‌خواست کتابی درباره "رتوريك" ترجمه كند.

نويسنده «حقيقت و زيبایی» افزود: سيدحسيني به ما آموخت كه اشتغال به مباحث فرهنگی و کار در این حوزه، تنها يك لذت شخصي نيست. فرهنگ براي ديگران است و ابزار خلاصي و رهايي آدم‌هاست. او بدون آنكه كار سياسي كند، تمام دغدغه‌اش اين بود كه ديگران را پيش ببرد و برای آنها ایجاد انگیزه کند.

احمدي در پایان سخنانش گفت: كمتر كسي به اندازه او از كتاب حرف می‌زد. ما در برابر او خاضعيم و سعي می‌كنيم درس‌هايش را عملي كنيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط