پنجشنبه ۴ تیر ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۰
«معنای زندگی» در راه است

تأملی بر دیدگاه دین و مکاتب بشری در كتابي با عنوان «معنای زندگی» نوشته علیرضا موفق از سوي کانون اندیشه جوان به زودي منتشر مي‌شود./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) زهره غلامي، كارشناس روابط عمومي سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين نوشتار با توجه به تاريخ مكاتب گوناگون بشري به يافتن معنا و مسير اصلي زندگي مي‌پردازد.

وي افزود: کتاب معنای زندگی که دین و معنای زندگی را به صورت ويژه بررسي مي‌كند، می‌کوشد نسبت زیستن و گزاره‌های دینی را با بیانی حکیمانه و نگرشی درون‌دینی تبيين كند.

غلامي اظهار داشت: در بخشي از معرفي اين اثر آمده است؛ «انسانی که تاب ابهام در کوچک‌ترین زوایای پیرامونش را ندارد، چگونه در برابر بزرگ‌ترین دغدغه زندگی آرام گیرد و لب نگشاید؟! مگر می‌توان از پرسشی به قامت زندگی گریخت؟
آدمی بارها برای یافتن معنای زندگی، مسافر سرزمین وهم و خیال و خرد خویش گشته است. در تاریخ تفکر بشری، مکتب‌های بسیاری برای یافتن اين پرسش پدیدار گشته‌اند. لذت‌گرایان، اخلاق باوران، نیست انگاران و ... هرکدام به نحوی کوشیده‌اند تا پاسخی را برای این پرسش آدمی پیدا و یا پدید آورند؛ اما در این میان دین از آن سوی افق خرد بشری با ژرف مفاهیم توحید، ربوبیت، فطرت، عشق، جاودانگی و معنا ... و گرمای فصل‌های سرد زندگی را سبب گشته است.» 

وي با بيان اين كه مطالب اين کتاب از مباحث فلسفی و تحلیلی معنای زندگی فارغ‌اند و مسایل مرتبط با معنای زندگی را در رویکردی عینی،‌ جدید و عمیق ارايه مي‌كنند، گفت: این کتاب در چهار فصل «کلیات»، «مکاتب بشری و معنای زندگی»، «ادیان و معنای زندگی» و «اسلام و معنای زندگی» تنظيم شده است.
 
كارشناس روابط عمومي سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي تصريح كرد: بررسی نظرات سه گروه از مکاتب یعنی پوچ گرایان، لذات گرایان و اخلاق گرایان، نظر ادیان به ضورت عام و بحث درون‌دینی محض درباره مؤلفه‌های تأثیرگذار اسلام در معنای زندگی از مباحث متعدد اين نوشتار به شمار مي‌روند.

چاپ نخست كتاب «معنای زندگی» از سوي كانون انديشه جوان در شمارگان 2500 نسخه، 288 صفحه و بهاي 32000 ريال به زودي روانه بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها